Autóeladásait három, forgalmát tíz, nyereségét pedig közel ötven százalékkal növelte tavaly a Renault-csoport a vállalat éves eredmény-beszámolója szerint. Rekordjól hozott nekik a Dacia is.
Szuper éven van túl a Renault-csoport, amely személygépkocsi és kis-haszongépjármű gyártmányaiból tavaly az előző évinél 3,3 százalékkal többet, 2,8 milliót helyeztek forgalomba világszerte. Ez azért is kimagasló eredmény, mert a növekedés meghaladta a világpiac 1,6 százalékos bővülésének ütemét. A Renault eladásai sorban a harmadik éve növekednek és tavaly rekordot értek el. Jól teljesített a Renault tulajdonában lévő Dacia is, ők az előző évinél 7,7 százalékkal több, 550 ezer autóeladásával értékesítési rekordot értek el tavaly. Ezzel a Renault márkáinak a világpiaci részesedése 3,2 százalék volt 2015-ben.
A tavaly 9,4 százalékkal növekvő európai autópiacon a Renault-csoport gyártmányaiból 10,2 százalékkal többet, 1,6 milliót helyeztek forgalomba, ami 10,1 százalékos piaci részesedésnek felel meg a kontinensen. Spanyolországban a Renault 22,3 százalékkal, Nagy-Britanniában 17,7 százalékkal, Olaszországban 18 százalékkal növelte eladásait. Tavaly a Renault vezette az elektromos autók piacát Európában, a kis-haszongépjármű kategóriában pedig már 18 éve áll az élen. Elektromos autóból a Renault 23 ezret érétkesített Európában, 49 százalékkal többet, mint 2014-ben.
Az értékesítéssel együtt jelentősen nőtt a cégcsoport bevétele is: tavaly 10,4 százalékkal, 45,327 milliárd euróra dagadt az értékesítési árbevétel. A csoport működési eredménye 44,2 százalékkal, 2,32 milliárd euróra emelkedett a 2014-es 1,609 milliárd euróról, bevételarányos jövedelmezősége pedig 5,1 százalékra javult 3,9 százalékról. A Renault-csoport nettó nyeresége 48,1 százalékkal, 2,960 milliárd euróra emelkedett. Az egy részvényre jutó nyereség 10,35 euró lett, 49,6 százalékkal nagyobb a 2014-es 6,92 eurónál.