Az első McLaren hétköznapi használatra
A McLaren sportkocsik felépítése nem igazán kedvez a bevásárlásnak vagy a hosszabb utazásoknak. A középmotoros felépítés, az alig módosítható karbonszálas fürdőkád-utascella és a terebélyes kettős keresztlengőkaros futómű mellett nem könnyű helyet szorítani a csomagtartónak. Az 570 GT-ben mégis megpróbálkoztak ezzel, sőt, az extra raktér ennek a változatnak a fő attrakciója.

A britek már az 570S-540C párost is afféle hétköznapi McLarenként igyekeztek tálalni, de valószínűleg kaptak olyan visszajelzéseket, amelyek szerint a két első kerék között kialakított 150 literes zseb, amit csomagtartónak neveznek, a gyakorlatban egy kisebb bevásárláshoz sem elegendő, nem hogy két személy csomagjainak mondjuk egy egyhetes Nürburgring-i túrához. Így létrehozták a McLaren első luxusmodelljét 570 GT néven, amely nem csak gyors, de többé-kevésbé használható is próbál lenni. Ennek érdekében meghosszabbították az autó tetőívét egészen a hátsó tengely vonaláig, és az ülések mögött, a motor felett kialakítottak egy polcot, ahol elméletben akár 220 liternyi csomagnak is van hely, azaz, ha két részletben is, de 370 liternyi csomag helyezhető el, közel annyi, mint egy átlagos kompakt autóban. A hátsó csomagtér ráadásul viszonylag könnyen elérhető az oldalra nyitható hátsó ablak révén.
53 millió: ez már elég olcsó?
Saját maga alá kínál a McLaren a legújabb modelljével. Ha így folytatják, lassan Dacia-szintre érnek.
Itt a McLaren alapmodell
Az 570S Coupé olcsóbb lesz, mint eddig bármelyik McLaren, viszont ugyanolyan színvonalú műszaki megoldásokat rejt.
Az autó más megoldásai is azt mutatják, hogy a McLaren ezzel a típussal a kényelmesebb sportkocsik piaca felé nyitna. A tető teljes egészében üvegezett, és speciális sugárzásszűrő fóliázást kapott, amely egyben hangszigetelésként is szolgál. A belső térben elektromosan állítható, kényelmes bőrüléseket találunk, és a rugózási komforton is javítottak: elöl 15, hátul 10%-kal kisebb a rugók merevsége. A csillapítás és a gázreakció három fokozatban állítható, van normál, sportos és versenypálya-beállítás is.
A motor ugyanaz, amit az 570S-be is építenek, a 3,8 literes biturbó V8-as 570 lóerős és 600 Nm csúcsnyomatékú változata, a szintén jól ismert hétfokozatú szekvenciális váltóval, így a legkényelmesebb McLaren ugyanolyan gyors, mint spártaibb testvérei. 3,4 másodperc alatt érhető el vele a százas tempó, és 9,8 másodperc alatt a 200 km/h-s sebesség, amivel még mindig nem marad szégyenben a versenypályán, legalábbis más utcai sportkocsikkal szemben.
A luxus-McLarenért 154 ezer angol fontot, azaz bő 60 millió forintot kérnek majd. Az élő bemutatóra a Genfi Autószalonon kerül sor a jövő hét elején.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
