Azon túl, hogy az idei Genfi Autószalonon a Volvo-standot szavaztuk a leginkább újságíróbarát helynek (kényelmes fotelek, vezetékes net, működő wifi, aljzatok tömkelege) egyben az egyik legfrekventáltabb is, hiszen az XC90-es óriás SUV-val közös platformra épített felső középkategóriás szedán és kombi is itt mutatkozik be Európában.

1998 az év, amikor a hanyatló 900-as szériát (melyet a végén már akkor S90-nek kereszteltek) végleg kifuttatták a svédek. A nyolc év alatt eladott 1,5 millió példánnyal nem győztek lépést tartani a lehengerlő német konkurenciával, és hiába tartós, jó minőségű autók, addigra már öregedő formatervük és technikájuk lényegében eladhatatlanná tette őket. Aztán jött a közkedvelt S80, de azt újkorában sem éreztem annyira átütőnek, mint ezt az új 90-est.
Most, hogy a kínai anyagi háttér mellett végre nekifeküdhetnek az üzletnek, belecsaptak a lecsóba. És – ezzel most mondom a legkellemetlenebb hírt – nem engednek a negyvennyolcból: mind négyhengeres lesz, pedig titkon reméltem, hogy egy közös forgattyúsházzal csak összeforgatnak két ilyet, és kihoznak egy négyliteres V8-ast. De nem. Valami miatt kitartanak a köbcentire kicsi, ám erős motor mellett, még akkor is, ha erős kritika éri őket az XC90 kapcsán a kitartó harkálykopácsolás miatt. Vagy tudnak valamit, vagy öngólt lőnek, inkább az előbbire tippelnék.
Adós maradtam a petékkel
Nagy volt a várakozás, de a beltér csodáit leszámítva nem nyűgözött le az új Volvo. Műszakilag sikerült nekik autót csinálni Ford nélkül, de itt vége is az attrakciónak.
Valószínűleg az új 90-es sorozatban jobban rágyúrtak az NVH-mutatóra, kívánom nekik, hogy bejöjjön, és minél több legyen belőlük az utcán, egyszerűen mert úgy más és úgy grandiózus, elegáns, ahogy egy erőszakos, unalomig ismert német formaterv nem tud. Sajnálom, ez van, a Volvo kívül-belül teljesen más világ.
Nagy autó: a szedán 496, a kombi 493 centi hosszú, de jól eltalált arányai miatt még nagyobbnak tűnik. Tiszta és markáns vonalakból építkezik, a lámpatest-géptető-maszk irányából hátrafelé induló hangsúlyos élek, és a legömbölyítések ügyes kombinációja teszi elegánssá, ugyanakkor nyúlánkká a formát, pedig a valóságban nem alacsony, és – ez lepett meg leginkább – tisztességes hasmagassága is van.
Minden szögből jól néz ki, de a szedán hátulján egy picit érződik, hogy ott nem adta ki az íves fényszóró, enyhén az előző Superbre emlékeztet, de a kombi telitalálat. Ilyen harmonikus pompakocsit talán a hatvanas években tudott gyártani a Cadillac. Minden a helyén van: a nagy maszk, a függőleges orr, az egyenes tetőív, amibe szinte belefolynak a hátsó lámpatestek, imádom.
Odabent csak azért nem dobunk hátast, mert ezt a belsőt már láttuk az XC90-ben, és már ott is szerettük. Remek ötlet (és ezt a trendet az idei szalonon megfigyelhettük másoknál is), hogy elkezdtek íves, perforált fém felületekkel dolgozni á la Mercedes S-Klasse, ráadásul a svédek nagyon értik az otthonos hangulat-dolgot, mert a hűvös fém, kombinálva a puha, barna bőrrel, fával, szépen összehozva szintben, illesztésben azért eléggé ott van a szeren. Elképesztően otthonos, bár nem olyan tágas, mint kívülről gondolnánk. A helykínálatot talán az ötös BMW-éhez hasonlítanám. Az ergonómia remek, a sofőrterror minimális, ahogy a kezelőszervek sem tobzódnak értelmezhetetlen csomókban. Tiszta, világos, nyugalmat áraszt.
Motorok terén nincs nagy változás. A kétliteres, négyhengeres egyenblokkot használja, amit megbolondítottak egy-két trükkel. A szimplaturbós benzines a T5, a T6 a kombinált (kompresszor-turbó) feltöltésű változat, és ott a T8 nevű hibrid verzió. Utóbbi a legerősebb, de azért nem kell ujjfehéredve markolni a kormányt: a leggyengébb benzines 254, a gyengébbik dízel pedig 190 lóerős. Ha nincs elég henger, legalább teljesítmény legyen jeligére. Az alap benzines 6,8 alatt van százon, a dízelnek ehhez 8,2 másodperc kell.
A T6 érdekessége a dupla vízköpenyes hűtés, az iszonyatos hőt termelő kis motornak szüksége is van rá. A hatsebességes kéziváltó 450 Newtonméterre méretezett és 54 kiló, a nyolcsebességes automata lesz azonban a jó választás.
Hogy a turbók késedelmét minimalizálják, beépítettek egy kompresszort és egy kétliteres sűrítettlevegő-puffertartályt a légszűrő és a leömlő közé, ahonnan a rendszer - szükség esetén - azonnal rátolhatja a turbinakerékre a plusz levegőt. A rendszer teljesen automatikus, mindig újratölti magát, és szinte megszünteti a turbólyukat.
A dízelmotorok 2500 baros befecskendezési nyomással dolgoznak, ami kimagasló érték a kategóriában, egy ciklus alatt minden injektor kilenc befecskendezést végez, ezzel próbálják garantálni a minél finomabb járást, és elejét venni a kellemetlen kopogásnak.
A hibrid változat akkucsomagjai a padló alatt vannak, súlypont szempontjából a legjobb helyen, a 96 Li-ion cella száraz tömege 113 kiló (értsd. hűtőközeg nélkül), ez elég a 117 lóerős villanymotorhoz. Az összteljesítmény 407 lóerő, és elég meggyőző – 640 Newtonméteres – a nyomaték.
Nagyon-nagyon ígéretesnek tűnik az új nagy Volvo. Ha olyan finoman és puhán is gurul majd, ahogy azt a külseje és a beltér sugallja, elkezdek gyűjteni egy V90-re. A motorkínálat nem veheti fel a versenyt a német konkurenciával, de ízlésben és metakommunikációban ez az autó magasan veri mindet. 13,3 millióról indul, fapados változata nincs.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
