Ahogy Elon Musk ígérte, a három Tesla típusjelzéséből ki lehet majd rakni a SEX szót, bár ehhez egy karaktert meg kell fordítani. De mi is ez a Model 3, amely rövidesen bemutatkozik?
Ez az az autó, amely eldönti majd a Tesla sorsát. A Roadster annak idején bedobta a köztudatba a márkát, a Model S elég divatossá tette ahhoz, hogy a befektetők a gigászi veszteségek ellenére is kitartsanak a Tesla mellett, a Model X azok számára is vonzóvá teheti a márkát, akik a Model S-t célszerűtlennek, vagy csak túl szűknek találták. A Model 3 azonban az a típus, amelytől először remélhet nyereséget a kaliforniai villanyautó-gyártó.
Eddig persze nem árultak el nagyon sokat a típusról, csak annyit tudunk, hogy nagyjából a 3-as BMW, az Audi A4, a Mercedes C osztály és a többi közepes méretű prémium szedán alternatívájának szánják a Model 3-at. A tervek szerint a gyártás csak 2017-ben indul, de a Teslánál hagyomány, hogy akár évekkel a szériamodell bemutatása előtt lelepleznek egy tanulmány-változatot, hogy a közönség tudja, mire számítson. Az eddigi, bizonytalan eredetű hírek szerint az autó alapára 35 ezer dollár körül lesz, a hatótávolsága 300 és 500 km közt lehet egy töltéssel, és valószínűleg hasonlóan gyorsul majd, mint a konkurencia legsportosabb autói.
A tét egyértelműen az, hogy a Model 3-mal a Tesla elérje azt a sorozatnagyságot és árszintet, amivel az eladások évente bőven 100 ezer példány fölé növelhetők, és az autógyártás önfenntartóvá válik, nem kell dollár-százmilliókat ölni a cég fenntartásába éves szinten. Hogy ez összejön-e, az azonban messze nem egyértelmű: most a maga keltette divathullám tetején lovagol a cég, de erre lassan mások is igyekeznek felülni. A Model 3 erősebb versenyre számíthat, mint a Model S, méghozzá a legnagyobb autógyártók részéről, amilyen a General Motors vagy a Volkswagen.