Az autómentéssel és segítségnyújtással foglalkozó assistance vállalkozások statisztikáiból és megkérdezett autósok válaszaiból készült tanulmány mutat képet az átlag autósról Angilában.
A merítés hatalmas, csak 2015-ben 850 ezer defekthez köthető hívásuk volt összesen a legnagyobb assistance cégeknek. Ebből nem minden esetben a sofőr alkalmatlansága volt a hívás oka, de az ilyen cégek információi szerint nagyon gyakori, hogy bár van pótkerék az autóban, a cseréhez kérik a szolgáltatást. Sőt, sok esetben azt sem tudták, hogyan kell használni a defektjavítókészletet. Hogy mennyi az annyi, nem tudni pontosan, de egy 1419 autótulajdonos megkérdezésével zajlott felmérésben az autósok 37 százaléka válaszolta, hogy nem hiszi, hogy képes lenne egyedül kereket cserélni az autóján.
Került a tanulmányba más is. Például a járművezetők tizenhárom százaléka mondta, hogy nem bízik eléggé magában, hogy önállóan tankolja meg autóját. A férfiak 68 százaléka, a nők 72 százaléka nem tudta, mennyi az járművezetés mellett megengedett véralkoholszint, míg a női vezetők nyolc százaléka nem tudja, forgalommentes autópályán melyik sávot kell használnia.