Az új CX-9 forgalmazása mostanság indul az amerikai piacon. Az óriás-Mazda egyedül egy 2,5 literes, turbós négyhengeres benzinessel kapható, az amerikai piacon túl Oroszországban, a Közel-Keleten és hazai piacán próbálkozik vele a Mazda. Egész eddig úgy volt, az elődjéhez hasonlóan ezt sem hozzák majd el Európába, de úgy hírlik, van remény.
Jeff Guyton, a Mazdai európai vezetője nyilatkozott a brit Auto Express-nek a CX-9-ről. Biztosat még ő sem mondott, egyelőre mint lehetőségről beszélt a CX-9 európai bevezetéséről, amiről még nem született döntés, de az elhatározás a japánok részéről állítólag komoly. Két akadály áll a legnagyobb Mazda előtt: a bizonytalan piaci igény és a dízelmotor hiánya. A piaci elemzésekkel állítólag még dolgoznak, Európában nincs nagy hagyománya ennek a kategóriának, de iparági pletykák szerint a Mazda sem remél sokat, a legkisebb érdeklődés meggyőzheti őket. Ha pedig meggyőződtek, nekiállnak beszerelni a 2,2 literes SkyActive dízelt, egyetlen benzinessel ugyanis azt a kevés esélyüket is szétforgácsolnák a dízelfüggő kontinensen.