A Tesla Los Angeleshez közeli, hawthorne-i dizájnstúdiójában tömegek nézték élőben, ahogy Elon Musk cégvezér prezentálja a Model S kistestvéreként is értelmezhető, ám teljesen új platformra épített Model 3-at. Az autót, amit nem titkoltan népautónak szán a kaliforniai villanyautó-gyártó, és az első információmorzsák alapján erre még esélyük is lesz.

A Tesla vevőközönsége egy ideje már erős párhuzamot mutat az Apple-fanokkal. Hogy az elmúlt két napban New Yorktól Los Angelesig sátras, horgászszékes emberek kígyózó sora jelent a Tesla kereskedései előtt, már meg sem lepte az autós sajtót, pedig ha valahol, akkor az autóiparban nem szokás ez a fajta konzummentalitás. Az a sok száz vagy ezer ember arra várt, hogy ezer dollár előleg befizetése ellenében az elsők közt legyenek, akik megvehetik a Model 3-at. Majd 2017 végén, a mai ugyanis még csak ízelítő volt a kis Teslából.
A ma hajnali első bemutatón egyelőre csak a főbb paraméterekről esett szó, a gyártás megkezdésétől még majd egy évre álló 3-as ugyanis még nem száz százalékos. A korábbi ütemezés szerint megtartott bemutatón nem sok szó esett például a belsőről, amiről Musk annyit árult el, hogy annyira tolták előre a műszerfalat, amennyire azt a biztonság engedte, így öt felnőtt számára teljes értékű utasteret kínálnak. Mindezt a Model S-en megszokott külső sílusjegyekbe csomagolva, mindössze az a két különbség, hogy itt már azt a stilizált hűtőrácsot sem hagyták meg az orron, és a hátsó üléssor fölé is került egy óriási panorámaablak.
A Model 3 külseje olyan, amilyet várni lehetett. Bár a teljes titoktartás sokat hangoztatott célkitűzés a Teslánál, az eddig kiszivárgott infók alapján nem volt rejtély, hogy lényegében egy kis Model S-t szánnak a kínálatba. Sokkal érdekesebb, hogy mit tud ahhoz képest, márpedig úgy tűnik, hogy a méretcsökkenéssel arányosan tartja képességeit: 210 mérföldes (346 kilométer) hatótávra képes, ami ugyan csak nagyjából kétharmada a nagyobbik Tesla kapacitásához képest, de magasan jobb, mint a mezőnyé, ahova érkezik. Az egyetlen valamire való prémium konkurens, a BMW i3 160 kilométert tud, tízmillió forint fölött, a villanyautózásban jelenleg tömegautónak mondható Nissan Leaf új 30 kWh-s akkumulátora is csak 250 kilométert. A Model 3 alapára már hivatalos: 35 ezer dollár (9,5 millió forint), vagyis szinte ugyanannyiba kerül, mint a Nissan.
Musk a bemutatón elhintette még, hogy a 0-60 mérföldes sprintet ez is tudja majd hat másodperc alatt, és mint kiderült, az önvezető funkció itt már alapból benne lesz, e téren szinte mindent tud majd, amit a Model-S-tulajdonosok most újabb és újabb utólagos frissítésekkel kapnak meg.
Nem kell piaci elemzőnek lenni, hogy az ember lássa, a Model 3 lesz a vízválasztó a márka pályafutásában. Sokan elfelejtik, de a Tesla Motors történelme nem a Model S-sel indult, azelőtt négy évvel már piacon voltak a Lotus Elise alapjaira épített, szintén full elektromos Roadsterrel. A Roadsterből alig adtak el 2500-at, így utólag nem is nagyon erőltetik, hogy arculatilag a márkához kapcsolják a vevők fejében, pedig első lépcsőfoknak kiváló volt. Négy éve jött aztán a Model S, ami feltette a Teslát a térképre, a Model X-szel pedig már SUV-jük is van - ezekből a drágán adott, drágán gyártott rétegmodellekből nevet lehet szerezni, de fejlesztési költségeket kitermelni egy saját lábán álló autógyártó képtelen.
Amikor tavaly év végéről zsinórban a tizennegyedik veszteséges negyedévéről jelentett a Tesla, a befektetők csak megvonták a vállukat és az élet ment tovább. Ilyen magasságokban nem szokás a bizalom ilyen szintű luxusa, pedig az egész látszólag egyelten gólyalábon áll, az pedig Elon Musk maga. A 44 éves korára a PayPal, a SpaceX és sok kisebb vállalkozás beindítását maga mögött tudó vállalkozózseni eddig remekül hitette el a világgal, hogy elképzelése a tömeggyártású, sportos villanyautózásról működőképes. 2016 első negyedére ígérte a vállalat pénzügyi helyzetét emelkedő pályára állító Model 3-at, hát most itt van, még ha nem is gyártják. Egyelőre a Nevadában épülő Gigafactory-nak, a Tesla Panasonic-kal közösen épített új akkumulátorgyárának kell belehúznia, a tömeggyártású villanyautónak ugyanis akkumulátor kell, mégpedig rengeteg. De Musk ezt is megoldja, jövőre beindul a Gigafactory, s vele együtt a Model 3. Amerika mellett ezt már Európában is gyártják majd, a hírek szerint Szlovákiával vagyunk meccsben érte, és mi állunk rosszabbul.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
