Késik a VW az európai dízel-visszahívással
Elakadt a dízelmotoros Volkswagenek visszahívása Európában: a második, 250 ezer autós hullámnál ugyanis felmerült annak a lehetősége, hogy a visszahívás során alkalmazott változtatásoktól a Passatokba épített kétliteres TDI motorok fogyasztása megnő. Ez pedig senkinek sem lenne jó.
Egyelőre vizsgálják a német hatóságok, hogy valóban nő-e a fogyasztás, és vele a szén-dioxid-kibocsátás a nitrogén-oxid-kibocsátást célzó frissítéstől, de amíg le nem zajlottak a mérések, addig felfüggesztik a visszahívásokat Németországban. Korábban úgy tűnt, hogy a német közlekedési hatóság, a KBA már a húsvéti ünnepek előtt kideríti, hogy nő-e a fogyasztás, de erre egyelőre nem került sor. A Volkswagen szóvivője így magyarázta az esetet: „Biztosnak kell lennünk benne, hogy az autó minden más paramétere, így a zaj- és a szén-dioxid-kibocsátás is változatlan marad a visszahívás során.”
Németországban összesen mintegy 2,5 millió autót hív vissza a VW csoport, amelyekbe az EA189 jelzésű dízelmotor-család 1,2, 1,6 és 2 literes változatait építették. Elsőként az Amarok pick-upokat hívták vissza még januárban, ezeket követné most a VW Passat, az Audi A4 és A5, valamint a Škoda Superb kétliteres, dízelmotoros kivitele.
A kezdettől kérdéses volt, hogy a nagyobb részt szoftverfrissítésekből álló javítások, amelyekkel csökkentik a nitrogén-oxid kibocsátást, változtatják-e a motorok egyéb paramétereit, és ha igen, miképpen. Nehéz elképzelni, hogy az emisszió csökkentése semmi másra ne lenne hatással, sokan a fogyasztás növekedését, esetleg a teljesítmény csökkenését jósolták, de konkrétumokkal egyelőre sem a hatóságok, sem a gyártó nem szolgált.