Ez az első alkalom, hogy valaki komolyan megközelíti a négyhengeres AMG Mercedesek kétliteresének teljesítményét. A Volvo új, kétlépcsős feltöltésű motorja 367 lóerős, azaz erősebb, mint a korábban alkalmazott háromliteres hathengeres.
A Volvo ugyan leszámolt a sokhengeres múlttal – ahogy mondják, végleg – de továbbra is kiszolgálják azokat, akik erős autót vennének tőlük. Persze négy henger és két liter a Volvo szerint itt is elegendő lesz, és ezt most bizonyították is: a szabvány négyhengeresből 367 lóerőt és 500 Nm csúcsnyomatékot hoztak ki, turbófeltöltő és kompresszor együttes alkalmazásával. Az új motor, amely teljesítményben már csak hajszálnyival marad el a kategória legerősebb kétliterese, a 381 lóerős AMG négyhengeres mögött, a sportos Polestar modellekbe kerül be. Elsőként az S60-as és a V60-as kapja meg, de később várhatóan a nagyobb típusokat is eléri.
Az új S60/V60 Polestar összkerék-hajtással és automata váltóval 4,7 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/h, a fogyasztása 7,8 liter benzin vegyes ciklusban száz kilométeren, ám ami ennél talán még lényegesebb, a kisebb motor miatt az első tengelyre 24 kilogrammal kisebb terhelés jut álló helyzetben, ami kiegyensúlyozottabb kanyarvételi tulajdonságokat sejtet.
A tervek szerint ebből a Polestar modellből valamivel több készülhet, mint az elődből. Annak a gyártását 750 példányra korlátozták, a négyhengeresből viszont úgy 1500 darabot terveznek legyártani.