Bolero A30: végre egy jó Micra
A Micrával rossz irányba indult a Nissan a legutóbbi modellváltás idején. Kicsi és olcsó autót csináltak belőle, amely Indiában készül, helyenként kínosan gyenge minőségű anyagokból és alkatrészekből. Motorból is csak háromhengerest kaphatunk bele – kompresszorral, vagy anélkül – de egy japán tuningcég most készített egy változatot, amelyből kiirtották a hibák nagy részét.
Az Autech épp harminc éve tuningol japán autókat – elsősorban Nissanokat – és erre az alkalomra készítették el a Bolero A30-ast, amely lényegében az aktuális Micra eddigi legkívánatosabb változata. Kezdetnek kihajították belőle a háromhengeres motort, és a Nissan 1,6 literes HR16DE jelzésű motorját építették a rövid orrba. A gyári állapotban 110 lóerős motor teljesítményét 150 lóerőre emelték – a csúcsérték 7000-es fordulatszámon jelentkezik – és az ötfokozatú manuális váltó végáttételét is rövidebbre cserélik, hogy még jobban ugorjon az A30.
A csomaghoz nem csak motortuning tartozik: teljesen új orr-részt is kap az autó, valamint 16 hüvelykes alufelniket, némi sárvédő-szélesítést és 205-ös Michelin Pilot Sport 3 gumikat. Így ez a Micra változat nem csak az egyik legerősebb, amit ma pénzért kapni lehet, de valószínűleg kanyarban is sokkal gyorsabb bármelyik gyári kivitelnél.
Akármilyen kívánatos azonban, a Bolero A30-cal nagyon kevesen találkozhatnak majd. Egyrészt mert meglehetősen drága – 3,564 millió jen, azaz átszámolva közel 8,9 millió forint az ára – másrészt mert összesen 30 példány készül. Így mi csak abban reménykedhetünk, hogy a következő, Európában, Európának gyártott Micrából is készítenek majd hasonlóan igényes gyári változatot.