Csak a Volkswagen dízelek sárosak
Még tavaly szeptemberben, a VW dízelbotrány kitörése után közvetlenül kezdte vizsgálni a KBA, a német közlekedési hatóság a Németországban kapható dízelmotoros modelleket, a TDI motorokban talált csalószoftverhez hasonló trükkök után kutatva. A többi gyártó számára jó hír: az ő autóikban nem találtak hasonlót.
A dízel-botrány kapcsán többször is felmerült, hogy nem a Volkswagen csoport TDI motorjai az egyetlenek, amelyek nem felelnek meg a károsanyag-kibocsátási normáknak. Több ilyen értelmű hír is lábra kapott, de mindet azonnal cáfolták a gyártók, és úgy tűnik, most a KBA mérései is igazolták, hogy más nem próbálta kijátszani az előírásokat, csak a VW. A hivatal 50 autótípust vizsgált meg 23 autógyártótól, és nem találtak olyan típust, ahol a menet közben és álló helyzetben végzett mérések eredményei az elvárhatónál nagyobb mértékben tértek volna el.
A Volkswagen eközben elég nehezen jut át a dízelbotrány jelentette akadályon. Németországban akadozik a visszahívás, mivel úgy tűnik, hogy a javítás miatt nő az autók fogyasztása, Észak-Amerikában még mindig újabb perek indulnak a cég ellen, és az ottani autókhoz kifejlesztett javításokat sem fogadta még el a hatóság, így egyelőre úgy néz ki, az ügy megoldása akár még évekig elhúzódhat.