Bolíviába földgázüzemű teherautókat exportálna, Kubába, pedig egy új összeszerelő üzemet építene az orosz járműgyár.
A Kamaz 2013-ban kezdte el földgázos projektjét. Az első Euro V-ös, Kamaz-motoros, LNG- és CNG-hajtású teherautók 2015 elején jelentek meg a FÁK-tagállamok piacain. Azonban hiába cserélték le a hajtásrendszert és a teherautók fülkéjét a Mercedes Ategóéra (a cég egyik tulajdonosa a Daimler), az eladások elmaradtak az elvárható szinttől. A gyár egyébként akár 100 ezer teherautót is tudna építeni egy évben, de jelenleg mindössze 70 ezer készül.
Mivel a FÁK országok piacai egyre szűkülnek, a Kamaz megpróbál más földrészeken is terjeszkedni. Két népes delegáció is járt nemrég a tatárföldi teherautógyárban. A kubaiak voltak az elsők, akik között akadtak katonai attasék és légiforgalmi vezetők is. Ők egy járműbemutatón vettek részt, ahol főleg a katonai eszközökön volt a hangsúly. Később pedig egy Kubába telepítendő teherautó-összeszerelő üzemről folytak a tárgyalások. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor leghamarabb 2019-ben gördülhetnek le a kubai gyártósorról a Kamazok.
A második delegáció Bolíviából érkezett, ahol egyáltalán nem ismeretlen az orosz márka. A küldöttség szintén részt vett egy járműbemutatón, de itt már nem a katonai alkalmazásra helyezték a hangsúlyt a szakemberek, hanem a kommunális és rendvédelmi célokra alkalmas Kamazokra. A bolíviai küldöttség a látogatás végén egy szándéknyilatkozatot írt alá a Kamaz prominenseivel, miszerint 2017-től az orosz gyártó teherautókat exportálhat a dél-amerikai országba.
Hogy a dél-amerikaiak mely Kamaz-típusokat szemelték ki maguknak, arról nem szólnak a híradások, de nagy valószínűség szerint a 2013-ban bemutatott 5490-est és változatait szeretnék az oroszok lepasszolni az amerikai kontinensre. Az új típus folyamatosan váltja a régi fülkével szerelt változatokat, így szinte biztos, hogy mindkét országba az 5490-esek kerülnek.
A kámai autógyár vezetése egyébként néhány havonta megígéri az Euro VI-os változatú teherautók sorozatgyártását és az európai piacra való visszatérést, de egyelőre erre kevés az esély. Utoljára 2003-ban próbálták meg meghódítani a volt KGST-országokat a magyar Rába közreműködésével, de óriási bukás lett belőle, ezért igen valószínű, hogy a magyar utakon még néhány évig nem látunk új Kamazokat.