A Peugeot csoport egyelőre csak annyit nyilatkozott, hogy maximálisan együttműködik a hatósággal, amely felforgatta az irodáit. Úgy tűnik, nem konkrét tippre érkezett a francia fogyasztóvédelem: úgy általában folyik vizsgálat, amelynek az a célja, hogy fényt derítsen az autóiparban esetlegesen előforduló csalásokra.
Az autógyártó azt mondja, nincs titkolnivalója: minden típusa megfelel az előírásoknak minden országban, ahol típusengedéllyel rendelkezik. Ez persze nem jelenti, hogy nincs eltérés például a katalógus-fogyasztás és a valós értékek között, de egyelőre maga a PSA az egyetlen autógyártó, amely ezt fel is vállalta. Nem valószínű azonban, hogy ezért forgatták volna fel a hatóságok a Peugeot, a Citroën és a DS adminisztrációját.
Úgy néz ki, a hatósági ügybuzgalom nagy részben még mindig a tavaly őszi VW botrány utórengéseinek egyike – néhány hivatalban láthatóan lassan őrölnek a malmok. Ám azt nem tartjuk valószínűnek, hogy a PSA-nál bármit is találnának: minden épeszű vállalat bezúzott már minden terhelő bizonyítékot legalább fél éve, miután a Volkswagen lebukott a csalószoftverrel.