A kupétetős aszfalt-terepjáró ugyan kétségtelenül a BMW találmánya, de ma már boldog-boldogtalan próbálkozik a recept leutánzásával. A Mazda új CX-4-ese talán a kategória egyik legformásabb darabja, amely a 4,5 méteres kategóriában hódíthat majd, de úgy tűnik, egyelőre csak Kínában.
A tervezők gyakorlatilag a Mazda 6 vonalait alkalmazták a CX-5 műszaki alapjain. Az eredmény egy 20 centis hasmagasságú ötajtós szabadidő-autó, váratlanul dinamikus tetővonallal. Az egészben az a legmeglepőbb, hogy bár a CX-4 formaterve az ismerős elemekből épül fel, fura mód egyáltalán nem hat unalmasnak vagy elcsépeltnek.
A műszaki tartalom természetesen a szabvány Skyactive elemekből állt össze, amelyeket más Mazdákból már ismerünk. Kétféle benzinmotor közül választhatnak majd a vásárlók: a kétliteres 160 lóerős, és a 2,5 literes 192 lovas négyhengereshgez egyaránt a hatfokozatú automata váltó jár, az erősebb motorhoz ráadásul összkerék-hajtás is társul.
Aki a képek alapján megkívánta volna az új modellt, annak azonban van egy rossz hírünk: ez a Mazda ebben a formában sehol másutt nem lesz kapható, csak Kínában. Itt is gyártják, és úgy néz ki, a Mazda nem is tervezi exportálni az autót. Pedig sokan azt feltételezték, hogy ebből lehet a CX-5 utódja, de úgy néz ki, a középső szabadidő-autójukat nem ez a kupétetős modell váltja.