Orosz milliárdosé lett az egész Nürburgring
Még 2014-őszén merült fel először, hogy a Nürburgringet az orosz gyógyszergyáros venné át. Akkor a részvények 80%-a került Karitonin kezébe, most viszony 99%-ra növelte a részesedését a pályát birtokló cégben.
Az orosz milliárdos összesen mintegy 77 millió euróért jutott Németország leghíresebb versenypályájához, de ebből az utolsó 19%-ot állítólag viszonylag drágán, mintegy 38 millióért vásárolta meg. A Nürburgring tizenkét éve tartó kálváriája ezzel lezárulhat, és bár az új tulajdonosnak még nem sikerült visszacsábítania Formula 1-et a pályára, azt mondja, a 2017-es szezonig ezzel is megpróbálkozik majd.
A Nürburgringen 2004-ben kezdődtek a bajok, amikor a pálya magánkézbe került, és hatalmas befektetéssel szabadidő-központot építettek ki a területén, ötcsillagos szállodával, kaszinóval és vidámparkkal. Ám a látogatók elmaradtak, és a befektetés soha nem térült meg. Négy éve aztán csődöt jelentett az üzemeltető, és hónapokig kerestek olyan befektetőt, amely képes állni legalább a pálya fenntartásának költségeit. Először, 2014 tavaszán a német alkatrész-gyártó, a Capricorn nyerte el az üzemeltetés jogát, de állítólag nem tudták fizetni a beígért vételár részleteit és a pálya fenntartásának költségeit, így került a képbe Karitonin, aki úgy tűnik, jó üzletet lát a pálya fenntartásában. A pályát fenntartó cég részvényeinek maradék egy százaléka a GetSpeed nevű német vállalkozás kezében marad, amely pályanapok szervezésével és versenyautók bérbeadásával foglalkozik.
A versenypálya jelenleg is az autógyárak egyik legfontosabb félig-meddig nyilvános teszthelyszíne, ezért meglepő, hogy amikor látványosan bajban volt a Nürburgring, a gyártók, amelyek szinte kivétel nélkül fenntartanak valamiféle fejlesztőközpontot a környéken, nemigem mutattak érdeklődést a híres aszfaltcsík megmentése iránt.