A McLaren 1,3 milliárd eurót költ fejlesztésre, azzal a céllal, hogy a gyártást legalább a háromszorosára növelje. Tizenöt új modellt ígérnek, de ami ennél is lényegesebb, egy teljesen új hajtáslánc fejlesztésébe is belevágnak. A kockázat hatalmas, de ha minden a tervek szerint alakul, azzal egy lépéssel közelebb kerülnek a legnagyobb riválishoz, a Ferrarihoz.

A tavalyi év folyamán a McLaren 1654 autót adott el, ami ahhoz képest, hogy mindössze öt éve vannak jelen komolyan a sportkocsi-piacon, hihetetlenül jó eredmény. Ám a McLaren ennél nagyobb pályán szeretne játszani: azt mondják, évi 4500-5000 autó eladása a cél éves szinten – 2022-ig szeretnék elérni ezt a szintet – és ennek érdekében jelentős fejlesztéseket terveznek a következő években. A jelnelgi, 3,8 literes turbós V8-as mellett egy másik hajtáslánc kifejlesztését is megkezdték. Erről egyelőre csak annyit mondtak, hogy szeretnék vele elérni az 5 literes fogyasztást száz kilométeren és a 121 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást. Ezek alapján valamiféle hibrid rendszerről lehet szó, valószínűleg a V8-asnál kisebb teljesítményű, és talán egyszerűbb felépítésű benzinmotorral.
Arra a kérdésre, hogy honnan a hatalmas összeg, a McLaren vezérigazgatója, Mike Flewitt azt mondja, a nyereséget forgatják vissza teljes egészében a fejlesztések és a növekedés finanszírozásába, annak érdekében, hogy a McLaren közúti sportkocsimárkaként is felvehesse a versenyt a Ferrarival. Azaz nem bukkant fel valamiféle misztikus mecénás vagy befektető, aki fedezné az ambiciózus tervek kivitelezését. Az új hajtásláncról és a példányszám növeléséről szóló tervek alapján valószínű, hogy a McLaren lefelé terjeszkedne: olyan típusokat hozhatnak ki, amely árban akár a Porsche 911 sorozat drágább modelljeivel is konkurálhat.
A McLaren viszonylagos anyagi függetlenségének titka egyébként a türelmes befektetőknek köszönhető: bár 2013 óta a McLaren nem kért befektetői segítséget, egyelőre osztalékot sem kell fizetnie, így minden megkeresett fontot visszaforgathatnak a fejlesztésbe – ha valami, ez biztosan segíti a kitűzött célok elérését. Ám ha minden a tervek szerint alakul, és a McLaren nagyobb és nyereségesebb céggé válhat ilyen módon, azzal hosszabb távon a befektetők is jobban járhatnak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
