Ezekben egy baleset biztos tragédia
Nem először merül fel, hogy a világ szegényebbik felén a gyártók egyszerűen elspórolják az autók biztonságát. Most itt a GlobalNCAP újabb bizonyítéka: hét, Indiában forgalmazott típust törtek össze, ijesztő eredménnyel: egyik sem érte el a teszt pontozási minimumát, pedig egyik-másik típus neves gyártók terméke.

A legtöbb típus persze nem pont az az autó, amit Európában árusítanak az adott gyártók. Egy részük kifejezetten elavult típus, mint a Suzuki Maruti Eeco, amit mi Suzuki Carry néven ismerhettük vagy húsz éve, vagy a Mahindra Scorpio, amelyet évek óta nem exportálnak feljettebb piacokra. Ugyanakkor akadnak friss konstrukciók is, például a Renault Kwid – ez olyan szuperolcsó modell, amelyet Európa közelébe sem mer hozni a francia gyártó –, a Hyundai Eon, amely egy átszabott Kia Picanto, vagy a Suzuki Maruti Celerio, amely látszatra nem különbözik az Európában kapható névrokontól. Felszereltségben és anyaghasználatban mégis jelentős eltérés lehet – úgy néz ki, az indiai kivitelből kimaradt némi nagy szilárdságú acél – mert az Eon és és a Celerio utascelláját is instabilnak találták a tesztek során.

A legtöbb autóban egyáltalán nem volt légzsák, de nem ez volt az egyetlen gond velük. Az Eon, a Scorpio, az Eeco és a három Kwid változat közül a legolcsóbb utascellájának első része tojáshéjként roppant össze a 64 km/h-s félfrontális ütközés során, de a többi autó első tetőoszlopa sem bírta a terhelést látható deformáció nélkül. Ráadásul, ha megnézzük, hogy milyen sérüléseket szenvedtek volna a tesztbábuk helyén a valódi emberek, kiderül, hogy a legtöbb modellben a súlyos mellkasi, fej- vagy lábsérülések esélye elfogadhatatlanul magas. Magyarul: egy karambol következménye még ilyen tempó mellett is minimum hosszas kórházi tartózkodás volna bármelyik járműben.

A GlobalNCAP az utóbbi évek során azon igyekezett, hogy megmutassa az újautó-vásárlóknak, milyen veszélyeknek teszik ki magukat, illetve hogy ezen keresztül nyomást gyakoroljon az autógyárakra, hogy csak biztonságos autókat hozzanak forgalomba. Ez azonban sokkal nehezebb feladat Indiában és a hasonló fejlődő piacokon, ahol a vásárlóknak sokkal fontosabb az alacsony ár, mint akár Európában, akár Észak-Amerikában. Itt ugyanis azzal érvelnek az autógyártók, hogy másképp nem tudnák ilyen olcsón adni a kérdéses járműveket.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
