Millecavalli, azaz ezer lóerős
Eddig nem sok vizet zavart a Mazzanti, az apró olasz manufaktúra. Igaz, mutattak néhány érdekes formatervű sportkocsit, amelyeket ráadásul egy magyar formatervező ötletei nyomán alkottak, de efféle manufaktúrából azért Olaszországban is akad néhány. Talán ezért döntöttek úgy, hogy teljesítményben próbálják megelőzni a versenytársakat, és építenek egy ezer lóerős autót.
Alapul az Evatra szolgált, amely 750 lóerős motorral most is megvásárolható, de most belekerült egy még erősebb V8-as. A 7,2 literes, ikerturbós, valószínűleg GM eredetű motor kerek ezer lóerős, 2,7 másodperc alatt gyorsítja az autót százra és 400 km/h feletti végsebességről is hallani. Aki látta már az Evantrát, azt a forma sem fogja nagyon meglepni: ugyanúgy néz ki, csak több rajta a nyílás és a légterelő – az előbbi nyilván az erősebb motor nagyobb hűtési szükségletét hivatott kielégíteni, az utóbbi pedig azt akadályozza, hogy a végsebesség közelében a levegőbe emelkedjen a jármű. Úgy tűnik, hogy az előzetes képen a félkész autó látszik, legalábbis erre utal, hogy helyenként még elég durvának tűnik a kidolgozása, de mivel élőben csak hetek múlva lesz látható az 1,3 tonnás sportkocsi, még van idő az utolsó simításokra.
Ha minden igaz, a torinói premier után a Millecavalliból legfeljebb 25 példányt terveznek elkészíteni, egyelőre ismeretlen áron, bár ez a teljesítményszint jellemzően bőven a millió eurós árkategóriába tartozik. Így még az sem vehető biztosra, hogy lesz ennyi vásárlójelölt.