A japán gyártó víziója szerint az autó szabályosan nyomozna a gazdája után, de persze csak hogy kiderítse, hogyan járhat a kedvébe. A Toyota fejlesztői ezt mesterséges érzelmi intelligenciának nevezik, és azt mondják, csak akkor működik majd, ha beleegyezünk.
Az elképzelés az, hogy az autó gazdája szociális hálókon elérhető aktivitásai alapján igyekszik felmérni annak szokásait, napi menetrendjét – és általában minden információt, ami csak elérhető. Ezek alapján aztán megpróbálja kitalálni, mi lehet a sofőr következő lépése. Például előre beállítja a navigációs rendszerben az adott helyszínen és pillanatban a legvalószínűbbnek tűnő célpontot, így leegyszerűsíti a vezető feladatát, feltéve hogy az illető épp nem tér el a szokásaitól. De felkínálhatja a kedvenc zenéinket, vagy elirányíthat a kedvenc étterműnkhöz is, ugyanezen az alapon.
Biztosan lesznek persze olyanok, akik veszélyesnek értékelik az autó adatgyűjtési szándékát, de a rendszer a gyáriak szerint eleve a sofőr beleegyezését kéri majd a működéshez, és természetesen ki is lehet majd kapcsolni. Azt egyelőre nem tudni, hogy az elképzelés mikorra válik majd szériamodellekben elérhető valósággá, de ahogy a Toyotánál beszélnek róla, azon sem lepődnénk meg, ha néhány éven belül kínálni kezdenének egy ilyen rendszert.