Óriási fogással erősödik a Formula-E. Az idén még csak második szezonját élő villany-formulaautós sorozat újabb fontos várost nyert meg a versenynaptárába. Jöhet a New York-i nagydíj.
A sorozat, amiben sokan talán még most is a tradícionális – hangos-szagos – autóversenyzés sírásóját látják nagyon él. Tele van neves versenyzőkkel, és a világ első elektromos formulaautóknak kiírt bajnoksága olyan városokat nyert meg futamai helyszínének, mint Peking, Párizs, Mexikóváros, Berlin vagy London. Tudni kell, hogy a Formula-E nem egy halvány, szürke árnyékszéria akar lenni a Formula-1 mellett, és a villanyhajtáson túl igyekszik megtalálni a maga karakterét. Egy ilyen alapelve, hogy kerüli az épített versenypályákat, és amennyi futamot csak lehet, nagyvárosok utcáin rendeznek.
Az eddig sem szerény versenynaptárba kerül be új szereplőként New York a következő szezonra. A város, ahova ősidők óta próbálja beszervezni az F1-et Bernie Ecclestone. Az öreg régi vágya egy városi futam Manhattan felhőkarcolói között, így most külön fájhat neki, hogy mindezt egy házon belüli konkurens halássza el előle: mindkét széria az FIA (Nemzetközi Autómobil Szövetség) alatt fut.
Állítólag két oka volt, hogy a város illetékes tárgyalóit meg tudták győzni az E-sek: a versenyhétvége hossza és a zajok. Egy Formula-1-es versenyhétvége három-négy napra blokkolná a forgalmat a kijelölt pálya környékén, ezzel szemben a Formula-E-ben egy-két nap alatt lezavarható egy forduló. Zaj meg ugye itt nem lesz, így nem kínozzák feleslegesen azokat, akiket hidegen hagy az autóversenyzés. Az első New York-i ePrix-re jövő júliusig kell várni. 29-én tartják majd az első, és 30-án a második futamot. Ez lesz a 2016-2017-es szezon zárófordulója. Hogy a város mely részein fut majd a verseny még nem tudni, de szinte biztosan valahol Manhattan utcáin.