Meglepő adattal jött ki Németországból a Verband der Automobilindustrie (VDA), azaz a helyi autóipari vállalatok képviseleti szervezete. Hiába a dízelbotrány, hiába a nagy közlekedés-zöldítési tervek, a németek továbbra is nagyon veszik a dízelautót. Sőt, sosem vették annyira, mint idén.
Elbukott minden korábbi sejtés a váráslói reflexekről, tíz hónappal a Volkswagen dízelbotrányának kirobbanása után új féléves rekordot döntött Németországban a dízelautók piaca. A németeknek nemhogy nem kopott a kedve a dízeltől, de a VDA adatai szerint még soha nem helyeztek forgalomba a januártól június végéig terjedő időszakban az országban annyi dízelt, mint az idén: összesen 812 ezret. A meglepő számok egyik oka, hogy ország autópiaca sokat erősödött, az idei 1,73 milliós összértékesítés ugyanis hét százalékkal van a tavaly június végi számok fölött.
Matthias Wissman, a VDA elnöke kommentálta is a statisztikát. Szerinte az autóipar elkötelezett ugyan az olajtól való elszakadás mellett, de a mostanában hangoztatott 2030-as céldátumra lehetetlen lesz kisebbségbe szorítani a belsőégésű motorokat vagy az azokkal együtt dolgozó hibrideket. Wissman a Klímavédelmi Terv 2050 munkanéven futó kitűzésre célozhatott, ami szerint 2030-ra a teljes modellpalettára vetített károsanyag-kibocsátási értékeket 45 százalékkal kellene csökkenteniük a gyártóknak az országban. Mindez nagyban összecseng Angela Merkel kancellár korábban hangoztatott céljaival, miszerint tizenöt éven belül hatmillió villanyautó járná a német utakat.
Hiába az elmúlt hónapok történései, Wissman szerint a dízelmotorok vásárlói meg vannak győződve a modern technológiai előnyeiről. Minél több Euro-6 normás dízel autó kerül forgalomba és minél hamarabb, annál nagyobb eredményeket tudunk elérni a levegő minőségének javításában – mondta. Eközben Norvégiában: