Nem húzzák az időt, három éven belül kijött a menetrend szerinti facelifttel a Mazda a 3-ashoz. A ráncfelvarrás a szokásos vonalon mozog, plusz van egy nagy hanggal beharangozott újdonság, ami megment majd a csúszós úton.

Még csak három éve annak, hogy a harmadik generációs Mazda 3-asok lábon jöttek Fukusimától az európai bemutatóra, de az általánosan bevett menetrendnél úgy egy évvel korábban máris itt a generációfrissítés. A kiadott képek alapján nem volt miért sietni, látszólag a leginkább érdemi változást a hűtőrács és a fényszórók találkozásánál látni, ahol az eddiginél több krómmal oldották meg az átmenetet. Az utastérben egy komplett kormánycserével alibizték el a munkát, a motorkínálat változásáról semmi hír, van viszont egy újdonság, ami köré felhúzták az eddigi rövid hírverést: G-Vectoring Control.
A G-Vectoring Control néven emlegetett rendszer elsődleges feladata a Mazda szerint a Jinba-Ittai érzés fokozása, a gyakorlatban viszont ez nem más, mint egy ügyes szoftver, amely pótolja a vezető ügyességét. A trükk azon alapul, amit a vezetéstechnikai tréningeken is megtanul az ember: a gázelvételkor az első, gyorsításkor a hátsó kerékre terhelődik át a jármű súlya. Ezt a dinamikus átterhelődést használja ki a GVC: a kanyar bemenetén az elektronika elveszi a gázt, nagyobb erő szorítja a talajhoz a kormányzott kereket, így kevésbé lesz alulkormányzott, kisebb kerékelfordulással kanyarodhat az autó. A kanyar kimenetén viszont gázt ad, hogy a hátsó tengelyre ráterhelve növelje a stabilitást.
A jelenlegi sajtóinfókból nem derül ki, hogy egyenes menetben miért igényel kisebb kormánykorrekciót az autó, de annyit tudhatunk, hogy az egész hókusz-pókusz szoftveres, azaz a nem tartalmaz semmiféle trükköt a például differenciálműben. Valószínű, hogy a GVC hatása leginkább rossz tapadási viszonyok között – havon, jégen – érvényesül leginkább, ahol picike tapadásnövelés is sokkal többet számít, ráadásul a fékezésekkel operáló stabilizáló elektronika sem tud annyira érvényesülni a korlátozott tapadás miatt.
A friss 3-as forgalmazása már a héten megindul Japánban. Igaz, szigorúan nézve az még nem is a 3-as lesz, Japánban ugyanis Axela néven fut a kis Mazda. Ugyanez a helyzet Ausztráliában, és valószínű a térség más országaiban, ahol még baloldali közlekedés van. A balkormányos, friss európai 3-as érkezéséről még semmi hír, de a Párizsi Autószalon előtt aligha ér a kontinensre a facelift.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
