A márciusban közzétett ízelítő után itt a teljes lista, a PSA csoport harminc népszerű modelljének valós fogyasztási adatait tette közzé. A kibővített listából azt látni, amit vártunk: átlag közel másfélszeres szorzó van az európai mérési szabványhoz képest.
A PSA azt mondja, a tavaly év végén az autóiparban általánosan gyengült fogyasztói bizalom volt az oka, hogy belevágtak a tesztbe. Az újautó-piac legáltalánosabb hazugságának, a fogyasztási adatoknak mentek neki. Konkrétan a saját autóikat mérették meg, hogy kiderüljön, mennyiben tér el a valós fogyasztás a NEDC-ciklushoz képest, ami szerint általánosan megállapítják a katalógusokban szereplő fogyasztási adatokat a gyártók. A saját mérésüket a Transport & Environment és a France Nature Environnement (FNE) nevű civil szervezetekkel végezték, változatos domborzati viszonyok közt, egy Párizs közelében kijelölt útvonalon, amely 25,5 km lakott területet, 39,7 km országutat és 31,1 km autópályát tartalmazott. Az autók utasokkal és csomagokkal, klíma használata mellett közlekedtek. A méréseket aztán egy másik szervezet, a Bureau Veritas hitelesítette. Az eredmények a Peugeot-nál:
És a Citroennél/DS-nél:
A PSA azt ígéri, még nincs vége a hadjáratnak, és 2016 végén a Peugeot, a Citroën és a DS márka honlapjára felkerül majd egy kalkulátor, melynek segítségével az ügyfelek előre megtudhatják járművük várható, valós fogyasztását a beírt vezetési stílus és felhasználási körülmények alapján (városi/országúti/autópályán történő közlekedés aránya, jármű terhelés stb.).