Nem tudják megcsinálni a sport-Twingót
Azzal, hogy a Renault a Smart padlólemezére építette a Twingót, lényegében el is lehetetlenítette, hogy az autóból komolyabb sportváltozat készüljön. Pedig sokan gondolták, hogy a farmotor és a hátsókerék-hajtás ilyen szempontból új lehetőségeket, és nem korlátozást jelent.
A probléma a Renault Sportot irányító Patrice Ratti szerint az jelenti, hogy a motortér egyszerűen túl kicsi egy erősebb motornak. A Twingo ugyanis a csomagtartó padlója alatt hordja háromhengeres motorjait, amelyek így is nagyon kis helyre vannak bezsúfolva. Elvileg ugyan nem lehetetlen a jelenleg használt 898 köbcentis turbómotor teljesítményét tovább növelni – a GT változat 110 lóerején túl – de Ratti azt mondja, ez nagyon drága megoldás volna. Valószínűleg az a legnagyobb gond, hogy egy ilyen 140-150 lóerős változat által termelt többlethőt nagyon nehezen megoldható mérnöki feladat elvezetni az apró, túlzsúfolt motortérből.
A Renault Sport igazgatója szerint a végeredmény eladhatatlanul drága lenne, pedig az előző Twingo RS-t épp azért kedvelték, mert igen kedvező áron kínált kivételes vezetési élményt. Így valószínű, hogy a 110 lovas, sportosra hangolt GT lesz a Twingo új csúcsváltozata, komolyabb dinamizmust csak nagyobb méretben kínál majd a francia gyártó.