A Brexit óta csökkent a kereslet, mérsékli a munkaórák számát két üzemében az Opel.
"Mindenkit foglalkoztat a Brexit ügye, akinek üzleti érdekeltsége van az Egyesült Királyságban. Már a múlt hónapban is jeleztük, hogy nyomot fog hagyni pénzügyi teljesítményünkön, ha a font árfolyama az év hátralévő részében is a mostani szinten marad" - írja az Opel közleménye. És ez csak a font, de a Corsa és az Insignia modellek legnagyobb piaca az Egyesült Királyság, ahol a Brexit-szavazást követően csökkent a kereslet a két modell iránt. Az Opel válaszul alkalmanként rövidített munkaidőt vezet be rüsselsheimi és eisenachi üzemeiben. A rövidített munkaidős napok száma a kereslet alakulásától függően változhat, de a német Der Spiegel a rüsselsheimi üzem esetében az év hátra lévő részében 28 rövidített munkaidős napról értesült.
A GM 400 millió dolláros kieséssel számol annak következtében, hogy a Brexit utáni fontgyengülés megdrágítja az Európában gyártott alkatrészek brit importját. A GM ezért költségcsökkentési programot készül bevezetni európai tevékenységeinél a drágulás ellentételezésére. Európai Opel üzemekből importálja a például a motorokat a Vauxhall (Opel) Astra modelleket gyártó Ellesmere Port-i GM üzem, csakúgy, mint a Vivaro furgonokat gyártó üzem Lutonban.