VW I.D.: a tiszta, önjáró jövő
A Párizsi Autószalonon a Volkswagen legnagyobb attrakciója kétségkívül az I.D. Electric Concept nevű jármű, amely tulajdonképp egy ötajtós átlagautó, futurisztikus részletekkel, de a gyártó szerint a nem is olyan távoli jövőben ilyen autókat készíthet a Volkswagen.

A formaterv érdekes egyveleg: ha csak az alapformát nézzük, nincs benne semmi meglepő: hasonló fazonú ötajtós kisautót akár holnaptól kínálhatna a VW. A kevéske jellegzetes Volkswagenes stílusjegy szinte mindegyike látható rajta: az Up!-ról ismert fekete csomagtérajtótól az oldalablakok sarkainak letöréséig, de így is inkább átlagosnak mondanánk, mint érdekesnek. Mégis sikerült futurisztikus hangulatot kölcsönöznie a tervezőknek a LED-csíkokból álló világítás, a hatalmas, sima felnik és a színes gumiabroncsok alkalmazásával. És pont ez az, amiért az I.D. nagyszerűen alkalmas a feladatára: egyszerre érezzük hétköznapinak és jövőbe mutatónak. Márpedig a Volkswagennek most épp ezekre a tulajdonságokra van szüksége.
A dízelbotrány után ugyanis a márkaarculat megtisztítása a cég elsődleges célja, és ehhez a folyamathoz nélkülözhetetlenek a nulla károsanyag-kibocsátású autók. A döntés már megszületett hónapokkal ezelőtt, amely szerint a VW egész modellsorozatot készít tisztán villamos hajtással, szabvány padlólemez is lesz MEB kódnéven, és az is a célok közt szerepel, hogy 2020-ra használható hatótávolságú, elérhető árú villanyautókat kell kínálniuk a VW kereskedéseknek. Az I.D. épp egy ilyen autó előfutára, már most nagyszerű paraméterekkel, bár nem tudni, hogy ezeket már elérték, vagy inkább a tervezők vágyait testesítik meg. Az autót 170 lóerős motor hajtja, amely így akár 8 másodperc alatt elérheti a százas tempót, a végsebessége 160 km/h, a hatótáv egy töltéssel pedig 400 és 600 km között lehet. Ráadásul az akkucsomag fél óra alatt tölthető 80%-ig a megfelelő gyorstöltő felhasználásával. Ezek olyan adatok, különösen a hatótáv, amelyekről a legtöbb villanyautó-gyártó egyelőre csak álmodik, vagy ha mégsem, akkor is egy átlagautó árának a többszöröséért tudnak hasonlót kínálni.
Az I.D. azonban nem csak kiváló elektromos jármű, de vezeti is önmagát, ha szükséges. Ez a funkció sem maradhatott ki, hisz több konkurens is hasonlót ígér a közeli jövőre. Ám míg a megfizethető elektromos hajtást 2020-ra ígéri a VW, a hibátlan önvezető technológiát csak 2025-re. A tanulmány egyébként optikai-, ultrahangos- és radarérzékelők segítségével tájékozódik, és nem csak vezetni tudja magát, de a parkolást is rá lehet bízni.
Mérget azért nem vennénk rá, hogy az I.D. szériaváltozata tényleg Golf árban lesz kapható öt év múlva, de ha a VW valóban teljes bedobással fejleszt a következő öt évben, az könnyen a piac legérettebb villanyautó-családját eredményezheti. Addig persze a konkurencia sem alszik, de úgy tűnik, a Volkswagennél, amely az összes visszahívási költség ellenére is eurómilliárdokat költhet fejlesztésre éves szinten, abszolút elsőbbséget élvez most ez a program.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
