Munkakerülők kérték: két csodás Ferrari
A Párizsi autószalon már reggel hét óra előtt nyitott, mostanra az összes pavilont felfűtötte a fejünk felett vakító ezernyi napfénylámpa, és a Ferrarinál is elindult az élet. Az olaszok nem kínálnak négydimenziós moziélményt, mint a Seat, nem lebegtetnek színes lampionokat, mint a Renault és valamiért virtuális sisak, meg az önvezetésről tartott prédikáció sincs, csak az, amihez mindig is értettek.

A jövőre éppen hetven éves Ferrari két autóval készült, melyek közül önkényesen azzal kezdem, amit nemcsak gyűjtők garázsában és a Dubai Tesco parkolójában tudok elképzelni. A GTC4 Lusso T-ről van szó, amely egy négyüléses shooting brake, vagy sportkombi. A modell nem teljesen új, hiszen idén tavasszal, Genfben láthattuk először, és korábban a Totalcaron is megírtuk az érkezésének hírét. Nagyon érdekes forma, végtelenül hosszú orral, előre tolt első tengellyel, minimális túlnyúlással. Az eredeti verzió orrában a Ferrari megszokott, 6,3 literes V12-ese volt, és összkerékhajtással készült, a Lusso T viszont valami egészen mást ígér.
Ez a változat csak hátul hajt, viszont összkerék-kormányzású. A már a 488-ból ismert, 3,8 literes V8-as turbómotor került az orrába, amelynek csúcsteljesítménye ezúttal nem 670, hanem 610 lóerő, de a lényeg a 760 newtonméternyi forgatónyomaték, amely már 3000 fordulattól előjön, és marad is, egészen 5250-ig. A GTC4 Lusso alig 11 másodperc alatt gyorsult kétszázra, 320 kilométeres végsebességre képes és beleférnek a gyerekek. Amikor a standon őgyelegtem, csak egy fickó nézegette az Ferrari utazóautóját, ő viszont az ajtózárra volt a leginkább kíváncsi, arról legalább öt fotót készített. Ez az autó nem mutat olyan nagyot, mint amennyire élhetőnek tűnik.
Egészen másféle emberek mászókáztak a másik új Ferrarin, a LaFerrari Apertán, amely a limitált sorozatban gyártott csúcsmodell nyitott kivitele. Évekkel az alapverzió megjelenése után is döbbenetes látvány egy LaFerrari, de az élményt az egekig fokozza a tető hiánya. Nyitott ajtókkal, oldalnézetben még karcsúbb az autó szénszálas váza és elképzelni is gyönyörűség, mit számolgathattak a mérnökök, hogy tetőhiányos modell is hasonlóan merev legyen, mint a merev tetős.
Egy ilyen autó mindenki gyerekké változtat, amikor éppen nem a zsírfoltokat törölgetik róla a standmunkások, mindig bemászik valaki a volán mögé. Akár fiatal, akár ötvenes középkorú az illető, pontosan ugyanazt teszi abban a két áldott percben, amíg ki nem tessékelik a helyéről: tekergeti a lezárt kormányt, értő pillantásokat vet a sokszor tök sötét műszerfalra és készít magáról néhány előnyös fotót a mobiltelefonjával. Van, aki a szemét is lehunyja egy pillanatra, majd kikászálódik. Ez a többségnek úgy sikerül, mintha elesett volna az utcán és onnan tápászkodna fel, de senki nem bánja, mert földi halandóként legfeljebb ezek a percek jutnak az embernek a LaFerrari vezetőülésében.
A LaFerrari Apertából összesen 209 példány készül, és elővételben eladták az összeset. Az autó műszaki alapjai amúgy a 2013-óta létező alapmodellével azonosak: a jó öreg F140FE jelű, 6,3 literes, V12-es motor, illetve villanymotorok hajtják, energiavisszanyerő-rendszerrel (KERS) és összesen 950 lóerővel, amelyet hétfokozatú, dupla kuplungos váltó küld a hátsó kerekekre. Innen már kitalálhatják, hogy a nullaszázhoz elég 3 másodperc és 300-nál még finoman hátba lök, ha padlóig nyomja a jobboldali pedált, akinek volt 2,4 millió eurója (742 millió forintja), hogy ne csak a sötét műszerfalat nézegethesse az idei szalon legszebb autójában.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
