Az Electrek számolt be az újabb Tesla-balesetről, amely kísértetiesen hasonlít egy korábbira. Ezúttal egy floridai konditerem ablaka állította meg a fékezés helyett váratlanul gyorsító autót, és nem egy lakóház sarka, de a lényeg ugyanaz: mást állít a sofőr és mást a gyártó.
Az első esetnél még hajlamosak voltunk egyértelműen a sofőrt hibáztatni a balesetért. De mi az esély rá, hogy néhány hónapon belül kétszer követi el ugyanazt az ostoba hibát egy Tesla-sofőr, majd meggyőződéssel állítja, hogy nem hibázott. Annak ismeretében, hogy eddig hány Tesla készült – a mai napig durván 110 ezer Model S és Model X – igazából nem túl sok. A Tesla pedig itt is elintézte annyival, hogy a számítógépük szerint a vezető hibázott.
Épp ezt sérelmezte a sofőr férje is, aki azt írta a Tesla fórumba, egy azóta törölt bejegyzésbe, hogy az autó váratlanul tört ki. „Nem tagadjuk, hogy lehetett vezetői hiba is, de mi nem így érezzük, és szerettünk volna jobban utánajárni a dolognak” - írja az autó tulajdonosa, aki egyébként komoly megszállottnak tűnik, hisz két drága Teslát is tart, egy Model S P85D-t és egy P90D-t is, és azt mondja, nem ezek az első ilyen autói.
Elképzelhető, hogy valamiféle ergonómiai hiba az oka, hogy ilyesmi egyáltalán előfordul, például a vezetőülés és a pedálok helyzete egymáshoz képest, amiért a Tesla jogilag még csak felelőssé sem tehető. Baj abból lehet, hogy ha sok klienst utasítanak el ugyanezzel az indokkal, majd kiderül, hogy mégsem teljesen vétlen az autó.