Már beszélnek egymáshoz az új Volvók
Az autók egymás közti kommunikációja az egyik legígéretesebb ötlet az iparágban, kár, hogy minden gyártó saját megoldásban gondolkodik.
Most épp a Volvo jelentette be, hogy még az idén az összes nagy modell – az S90, a V90, az XC90 és a V90 Cross Country is – ilyen rendszert kap, amely értesíti a többi Volvót, ha mondjuk azt észleli, hogy rossz az út minősége, vagy korábban ismeretlen útakadály bukkant fel valahol. Az ötlet nyilván nagyon hasznos lesz azokban az országokban, ahol nagyon gyakoriak a nagy Volvók – mondjuk Skandinávia nagy részén – de a bejelentésből az is kiderül, hogy más márkák hasonló fejlesztéseivel egyelőre nem működik együtt a rendszer. Pedig akad ilyen kezdeményezés szép számmal, a Mercedes például 20 országban kínál az E osztályhoz hasonló autók közti kommunikációs rendszert, a Toyota pedig Japánban, a Crown luxusmodellekhez kínál olyan eszközt, amely nem csak a többi autóval, de a közlekedési infrastruktúra más elemeivel, így a közlekedési lámpákkal is kommunikál.
Ám ezzel még messze nincs vége a konkurens rendszerek sorának, hisz a Cadillac, az Audi és a Jaguar-Land Rover is effélét fejleszt, úgy tűnik, egymástól teljesen függetlenül. Úgy néz ki, ezen a területen is bekövetkezik, ami már oly sokszor a múltban: jól kitalált szabvány híján az autók közti kommunikáció csak egy adott márka típusai közt jöhet létre, és talán évtizedek is eltelhetnek anélkül, hogy a megoldásban rejlő lehetőségek kiaknázásának akár csak a közelébe jutna az iparág. Képzeljük el, milyen előnyöket kínálna, ha egy, minden egyes autót magában foglaló kommunikációs hálózat gyűjtené a forgalmi adatokat világszerte: mindig pontosan lehetne tudni, hogy hol van forgalmi dugó, építkezés, csúszós útszakasz, vagy egyéb akadály, sőt, azt is, hogy nagy sebességgel jön egy jármű a keresztutcában, vagy hogy épp merre jár a mentőautó.
Ám egy ilyen rendszer ereje a nagy számokban van, így amíg nem lesz egyetlen, mindenki által elfogadott és követett szabvány, addig mindez csak álom marad.