Eltűnhet az összes nyitott VW?
Hivatalosan csak Angliában vonták ki a kínálatból a Golf Cabriolet modellt néhány napja, de úgy néz ki, mindenütt eltűnt a típus a VW hivatalos honlapjairól. A brit importőr az alacsony eladásokra hivatkozott, de nem kizárt, hogy más is van a háttérben.
A nyitott Golf nem mai gyerek, a VW gyakorlatához híven a legutóbbi modellváltáskor csak optikailag igazítottak rajta, a lemezek alatt azonban még az előző Golf műszaki alapjai vannak – a PQ35-ös padlólemez, amelyre egyre kevesebb modell épül a cégcsoporton belül. A Škoda még használja a Yetiben és a VW a Beetle-ben, de miután mindenhol másutt az MQB platformra tértek át, a nyitott Golfhoz az alkatrészgyártás is egyre drágább lesz. A modell iránt ráadásul egyre csak csökken a kereslet, így elképzelhető, hogy lemondanak a gyártásáról, legalábbis egyelőre. Így az egyetlen nyitott VW a kínálatban a Beetle rongytetős kivitele maradt, ám ez sem megoldás hosszabb távon, hisz az már kiderült, hogy a Beetle gyártását legfeljebb 2018-ig folytatják.
Egyes feltételezések szerint egészen el is tűnhetnek az olcsóbb kabriók a cégcsoport kínálatából, és csak olyan, nagyobb modellek maradnak nyitható tetővel, mint az Audi A5. Egy ilyen döntés érthető is lenne, hisz az olcsó kabrió manapság nem nagy üzlet, és a Volkswagennek a dízelbotrány dagadó költségei miatt most meg kell húznia a nadrágszíjat. Érthető lenne, ha olyan fejlesztéseken igyekeznének megfogni a pénzt, amelyek amúgy sem kecsegtettek gyors megtérüléssel.