A Renaultnál ritkán fordul elő, hogy egyértelműen látszik, valami nem a tervek szerint halad. Az új Alpine-nal azonban még mindig vajúdik a francia cég, pedig évek óta megy az ígérgetés, és követik egymást a tanulmányautók, amelyek állítólag egyre közelebb vannak a készhez.
Pedig az Alpine márkának már külön igazgatója is van, Michael van der Sande, és épp ő állította igen határozottan, hogy a végleges Alpine még az idén bemutatkozik. Az a fura a sztoriban, hogy a tökéletes alkalom a világpremierre, a két évenként megrendezett Párizsi Autószalon csak most múlt el, és az Alpine premierjét hiába várta a közönség. A magyarázat egyszerű: van der Sande szerint különálló eseményt szerveznek, hogy a közönség osztatlan figyelme irányulhasson az újrainduló márka első típusára, amely középmotoros sportkocsi lesz, hasonló az Alfa Romeo 4C-hez, de az ígéretek szerint annál könnyebb lesz hétköznapi feladatokra használni.
A legendás A110-esre emlékeztető sportkocsi persze afféle étvágygerjesztő modellnek tűnik: a Renault később szabadidő-autókkal bővíti a kínálatot, abban a reményben, hogy ezeket a prémium-gyártók árszintjén értékesítheti. A sportkocsiból nem is készül sok, a tervek szerint a forgalmazás első évben, 2017-ben 3000, később pedig, miután felfuttatták a gyártást, évi 5000 példány készülhet a típusból. Ennyi autón nyilvánvalóan nem lehet nyereségre számítani, viszont ezzel szeretnék újrateremteni az Alpine márka egykori presztízsét, hogy a későbbi, hétköznapibb és olcsóbb modellekből ennek a mennyiségnek akár a tízszeresét is eladják, a hasonló méretű Renault és a Nissan típusoknál jóval drágábban.
A késlekedés egyes feltételezések szerint épp annak köszönhető, hogy a Renaultnál is érzik, minden ezen a pillanaton múlik. Az Alpine sportkocsinak hibátlannak kell lennie, hisz az egész terv sikere múlik rajta, ezért is nem siettetik a bemutatót. Az eddigi pletykák szerint az új Alpine ára 50 ezer euró körül lesz, és egy új fejlesztésű, 1,8 literes turbómotor hajtja majd, 300 lóerő körüli teljesítménnyel.