Megmutatták az új terep-Minit
Az új Countryman a márkajelzés ellenére már nem igazán mini: bő húsz centivel hosszabb lett, azaz eléri a 4,3 métert, emellett három centivel szélesebb is az elődjénél. Így már inkább a kompakt ötajtósokkal versenghet, mint a kisautókkal.

A méretváltozás várható volt, hisz a Mini harmadik generációs modelljei az UKL platformra épülnek, amelyekre az alap-Mininél kisebb autót nemigen lehet tervezni, nagyobbat viszont könnyedén, hisz úgy optimalizálták, hogy a fronthajtású BMW-k alapjának is alkalmasak legyenek. Ez azonban csak jót tehet a Mininek, hisz a paletta sokkal nagyobb mérettartományt fedhet le: a 7,5 centivel hosszabb tengelytáv egyértelműen tágasabb belsőt, azon belül is bőséges hátsó lábteret jelent. A 450 literes csomagtér-méret is tisztességes, bár itt akad egy kis trükk: a hátsó üléssor 13 centis úton tologatható előre-hátra, és a csomagtér mérete nyilván az ülések legelső végpontba tolásával érhető el. Ám az elődmodell 350 literéhez képest mindenképp hatalmas az előrelépés.
Műszaki szempontból nincsenek nagy meglepetések: a szabvány BMW-Mini hajtásokat kapja a típus. A Cooper Countryman változatba 1,5 literes, háromhengeres, 136 lóerős turbómotort építenek, a Cooper S Countryman pedig a kétliteres négyhengeres 192 lóerős változatát kapja meg. Ezen felül két változatot kínálnak kétliteres, négyhengeres dízelmotorral, a Cooper D-t 150, a Cooper SD-t 190 lóerővel. Ezeken felül érkezik egy hibrid változat is, 224 lóerős összteljesítménnyel, és a beépített 7,6 kWh-s Li-ion akkumulátornak köszönhetően legfeljebb 125 km/h-s sebességig tisztán elektromos üzemben is használható – az akku kapacitása ilyenkor legfeljebb 40 kilométerre elegendő. Cserébe viszont ez a változat csupán 35 literes benzintankot kap.
Az új Countryman formája természetesen félreismerhetetlenül Mini, de úgy néz ki, a tervezők azért feszegetik a dogmatika határait. A fényszórók például alaposan elszögletesedtek, és a hűtőrács formáját is megkomplikálták egy kicsit a hagyományos Mini-kaptafához képest. Azt nem mondanánk, hogy testidegen lenne az új Countryman a márkán belül, de ahogy sejthető is volt, az eredeti sablonok így, három generáció után valamiféle frissítésre szorulnak, hogy a közönség fejében ne az unalmas kifejezés váltsa a jópofát, ha a Miniről esik szó.
A méret növekedése persze magasabb árat is jelent, az új Countryman alapára Nagy-Britanniában 22 465 font lesz, azaz bő 7,7 millió forint, amivel drágább lesz az Audi Q2-esnél, de olcsóbb a Q3-asnál, ha a hasonló méretű konkurenciát nézzük. A gyáriak szerint azonban az alapfelszereltség is meglehetősen gazdag lesz. A forgalmazás Európában jövő februárban indul.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
