Az RM Sotheby's készül elárverezni a Lancia-Ferrari versenyautók egyik utolsó példányát. Az 1985-ből származó gép az LC2-es késői változata, amelyet privát versenyzők még az 1990-es évek elején is használtak, ahogy az egyszerű vörös szín is jelzi.
A Fiat az 1980-as évek elején döntött úgy, hogy a Lancia márkával rajthoz áll a hosszú távú sportkocsiversenyek csúcskategóriájában. Az LC2-esnek majdhogynem a Lanciához volt a legkevesebb köze a Fiat csoport akkori márkái közül: a karosszériát a Dallara és az Abarth tervezte, a 2,6 literes, két turbófeltöltős V8-as turbómotor pedig a Ferraritól származott – azoknak a nyolchengereseknek egy korai rokona, amelyeket a 288 GTO-ba és az F40-esbe építettek a Ferrarinál. Az LC2 gyors volt – 1983-ban, az első szezonja alatt egyértelműen gyorsabb, mint a mindent letaroló 956-os Porschék, amit jól jelez az edzéselsőségek sora – de megbízhatósági- és gumiproblémák miatt mégis csak a másodhegedűs szerepét játszhatta a gyári Porschék mögött.
A Lancia csapat kudarctűrő képessége 1986-ig tartott – ekkortájt születhetett a 009-es alvázszámú gép is – de a versenyautókat, köztük ezt a konkrét példányt is továbbadták, így privát színekben tovább versenyezhettek. Nyilván így vesztette el az autó elegáns Martini-csíkozású fényezését is, és lett teli piros – 1991-ben már ebben a formában állt rajthoz Le Mans-ban és a Nürburgringen, de akkor már nem volt eredményes.
A sokat látott versenyautóért 240-280 ezer eurót, azaz 74-86 millió forintot várnak az aukciós ház szakértői a november végi árverésen. És mivel ebből a késői LC2 változatból legfeljebb még egy-két példány létezhet, ez a várakozás reális is lehet.