Korszerűsítették a Volkswagen Golfot
A Golf továbbra is a Volkswagen legnépszerűbb modellje, de ahhoz, hogy ez így is maradjon, a bő négyéves autót igyekeztek alaposan felfrissíteni minden területen.
A formán érthető módon nem változtattak sokat, hisz a VII-es Golf bevált, 3,2 millió példány fogyott eddigi pályafutása alatt. A lökhárító kialakítását változtatták meg, más formájú az alsó légbeömlő és a ködlámpák környéke, illetve a lámpákat cserélték le elöl-hátul LED-esre, ami mostantól az alapfelszerelés része lesz.
A legnagyobb hangsúlyt a bemutatón talán az elektronikai és informatikai fejlesztések kapták. A Golf megújított változata már teljesen képernyő-alapú műszeregységgel és a korábbinál nagyobb, 9,2 hüvelykes központi kijelzővel is elérhető lesz. Ez az első Golf, amely folyamatos internetkapcsolattal rendelkezik, és javítottak a mobiltelefon-integráción is. Ezen felül itt is felbukkan a gesztusvezérlés, amellyel egyebek közt a rádió hangerejét lehet majd szabályozni.
Ezen felül kapható lesz a típus olyan korlátozott önvezető rendszerrel, amely 60 km/h-ig sávban tartja az autót, és tartja a követési távolságot, azaz a gyáriak szerint dugóban araszoláskor a sofőrnek csak a kezét kell a kormánykeréken tartania. A rendszer azt is képes érzékelni, ha a sofőr nem irányítja az autót, ilyenkor – ha a figyelmeztető jelzésekre sem érkezik reakció – állóra fékez, és segítséget hív.
A frissített Golf egy további újdonsága az új 1,5 literes TSI turbómotor. Ez a korábbi 1,4 literest váltja, annál érezhetően erősebb, és takarékosabb is. Egyelőre két változatról tudunk: az erősebb 150 lóerős, a gyengébb, Bluemotion jelzésű pedig 130. Mindkét motor változó geometriájú turbófeltöltőt kap, ami eddig csak dízelmotorokon volt elterjedt, és részterhelésnél képes lekapcsolni a hengerek egy részét. A Bluemotion esetében ezen felül megoldották, hogy gázelvételnél a motor teljesen leálljon, és az autó ilyenkor lendületből guruljon tovább – ehhez olyan elektromos rendszert terveztek, amely ilyen esetben is életben tartja a legfontosabb villannyal működő alrendszereket, például a kormányszervót. Azt állítják, ez a funkció önmagában 0,4 literes fogyasztáscsökkenést hozhat, méghozzá nem csak az NEDC szabvány fogyasztásmérésnél, hanem valós körülmények között is. Az erősebb másfél literes motor átlagfogyasztására 4,9, a gyengébbére 4,6 litert ad meg a gyártó száz kilométerre.
Ezen felül a GTI változat kétliteres turbómotorját is erősebbre cserélik: az eddigi 230 helyett 245 lóerős lesz a sportos Golf változat. Készült egy új, nagy nyomatéktűrésű, hétfokozatú DSG automata váltó is, de ezt egyelőre csak a 150 lóerős TDI motorhoz, illetve a GTI Performance modellekhez kínálják. A váltó állítólag akár tíz százalék szén-dioxid-kibocsátás-csökkenést eredményezhet a korábbi, hatfokozatú szerkezethez képest.
A VW célja nyilván az volt ezzel az átfogó frissítéssel, hogy megtartsák a típus versenyképességét a következő két-három évre, hisz a nyolcadik generáció, amely alaposabb változásokat hozhat a cég bestsellere számára, 2019 előtt aligha érkezik meg.