Nem is megy olyan messzire az e-Golf?
Ismét itt a bizonyítéka, hogy mit ér az európai fogyasztásmérési szabvány – konkrétan egy fabatkát sem. A Golf modellfrissítése kapcsán arról beszéltek, hogy az elektromos Golf hatótávolsága 300 kilométerre nő, de úgy tűnik, ez csupán elméleti adat, a valóságban ennek a kétharmadát tudja az új változat.
A lényeg persze nem változik: az akkumulátor kapacitását 24,2 kWh-ról 35,8 kWh-ra emelték, és ezzel arányban javulhat az egy töltéssel megtehető távolság is. A Los Angeles Auto Show-n leleplezett új Golf adatai között azonban már csak 200 km – azaz 124 mérföld – hatótáv szerepel, ami sejthetően az EPA szabvány szerint értendő. Amerikában ugyanis igyekeznek a valósághoz igazítani a mérési szabványt, ami az Európában használt NEDC esetében láthatóan villanyautóknál sem igaz – legalábbis erre utal az 50% eltérés ugyanannak az autónak a hatótáv-adataiban.
Érdekes az is, hogy nem az alapfelszereltség része a lehetőség, hogy gyorsan töltsük az elektromos Golfot. Alapból csak egy 7,2 kW-os töltő jár hozzá, amellyel durván hat óra alatt lehet feltölteni az akkumulátort (azért nem öt óra alatt, ahogy egy szimpla osztásból kijönne, mert a Li-ion akkumulátorok töltőciklusa nem egyenletes). A gyorstöltő viszont csak a SEL csúcsmodellhez jár, a többihez felárért rendelhető – ezzel lehet egy óra alatt 80%-ra tölteni a cellákat.
Azt egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy a nagyobb akkumulátor növeli-e az e-Golf árát, vagy sem, pedig épp ez az, ami meghatározza, hogy a frissített modellnek milyenek lehetnek a piaci esélyei a konkurensek villanyautóival szemben.