A Honda nem engedte el, jövőre visszavágnak a Volkswagennek a Nürburgringen, de legalább a saját legjobb idejüket megdöntenék a Civic Type R-rel. Különös egybeesés, de a Volkswagen épp a napokban tette ki az októberi rekordja videóját a YouTube-ra. Íme:
A fronthajtásos, szériagyártású hot hatch-ek nürburgringi rekordja egy ideje már a kategória legjobb farok méregetője. Nem olyan rég még az új Civic Type-R volt csúcstartó, de idén két komoly pofont is kapott a Golftól a német pályán: a GTI májusban még éppen csak futott egy rekordot a japánok előtt, az októberi újrázáskor viszont már három másodpercre került a Civic legjobbjától 07:47,19-es csúcsával. A Clubsport S-ről van szó, ami a TTS-től kapta 310 lóerős változatát, csupán 1285 kilogrammot nyom, és gyakorlatilag egy gyári amatőr versenyautónak építette a VW.
A Hondánál tudják, hogy a Golf nagyon messzire került, így most azt nyilatkozták, a saját idejüket mindenképp megpróbálják megdönteni jövőre, de ha ezzel sikerül mást is megverniük, annál jobb. Olcsó szöveg, valószínű a falat kaparják kínjukban, hogy ilyen csúful állnak ebben a presztízsversenyben. A Type R-rel persze valamelyest eleve hátrányból indulnak, az ugyanis közel sem annyira pályaspecifikus, mint a Clubsport S. Legutóbb a klímarendszer és a hangszigetelést is kikapták, hogy nyerjenek pár kilót, de jövőre egy komolyabb átalakításról lesz szó - mondják. Nincsenek egyértelmű határvonalak, mennyire lehet messzire menni a szériától, így a motor kivételével várhatóan mindent megpiszkálnak majd a japánok tavaszra.