Utolsóként mutatta be jövő évi WRC-jét a Citroen. Az ötajtós C3-ból épített WRC-vel kapaszkodhat vissza a csúcsra a Citroen, de valószínű még nem idén.
A Citroen még a Párizsi Autószalonon mutatta be a C3 WRC tanulmányát, ami nem sokban különbözött az Abu-Dzabiban most leleplezett, immár az FIA által homologizált versenyautótól. Mostanra már túl vannak több mint 9000 kilométer teszten, december 13-án pedig, öt héttel a szezonnyitó előtt levizsgázott az autó az FIA-nál. Ezzel már hivatalosan is ott van a jövő évi nevezési listán, ahol a tizennyolc év után visszatérő Toyota a Yaris-szal, a Hyundai az I20-szal, a Ford pedig a Fiestával szerepel.
Technikailag sok meglepetéssel már nem tudott szolgálni a bemutató. Az új szabályrendszerhez igazodva egy 380 lóerős egyhatos hajtja majd 36 milliméteres szívócső-szűkítővel. Az ötajtósból lett WRC emellett – szintén az új szabályoknak hála – brutális idomokat és légterelőket kapott, nyomtávja pedig 5,5 centivel szélesebb a szériaváltozatnál.
A bemutatón Yves Matton megjegyezte, nincsenek olyan könnyű helyzetben, mint a sikeres múltjukból következtetve várnák tőlük. Nem vagyunk úgy bejáratva, időre lesz szükségünk – mondta, utalva rá, hogy egyrészt kevésnek érzi tesztkilométereket, másrészt nagyon fiatal a pilótaállomány. Kris Meeke ugyan két ralit is nyert idén, a csapat másik két versenyzője, Craig Breen és Stephane Lefebvre mögött még csak két-két WRC-s világbajnoki szezon van.