Beelőzték a Volvót hazai pályán, 54 éve először
Kicsit olyan ez, mint amikor a VW Golf megnyerte a japán Év Autója választást: korábban senki nem hitte, hogy lehetséges.
1962 óta mindig egy Volvo vezette a svéd eladási listákat, akkor is a VW Bogár bizonyult kelendőbbnek egyetlen év erejéig. Ám úgy néz ki, a svéd gyártó modellfrissítési politikája most visszaüt: a Volvo a legnagyobb modelljeivel kezdte a frissítést, a kisebb, olcsóbb, elérhetőbb modellek, mint a V40, az XC60 vagy az S60-V60 páros egyelőre meglehetősen régi konstrukció. Így lehetséges, hogy a VW Golf 2016-ban a legnépszerűbb típus lehetett, a teljes svéd autópiac 5,7%-át megszerezve. A márkák közt persze még mindig messze a Volvo a legnépszerűbb: az összes eladott személyautó 21,5%-a származott a göteborgi cégtől.
A Volvónál persze tisztában voltak a piacvesztés veszélyével, így már megkezdődött két kompakt modell tervezése is, egy szabadidő-autóé és egy alsó-középkategóriás szedáné. Ezek valamelyikével a Volvo ismét visszakerülhet az élre, bár van rá esély, hogy ezeket a típusokat már Kínában gyártják majd, ami akár ronthatja is a Volvo hazai népszerűségét.