A szép színes térkép egy brit autóalkatrész-kereskedőtől származik, amely a Google-keresések alapján rangsorolta az autógyártókat. Kifejezetten érdekes részleteket is tartalmaz – sosem gondoltuk volna, hogy a brazilokat a Honda érdekelte a leginkább 2016-ban, az oroszokat a Hyundai, a grönlandi internethasználókat pedig a Toyota.
Ha lehet, a globális kép ezek alapján még érdekesebb. Látható, hogy hatalmas régiókat ural egy-egy márka: Afrikában, Észak-Amerikában, Délkelet-Ázsiában és Ausztráliában láthatóan erős a Toyota, míg Európában majdnem mindenki a BMW-re kíváncsi, ahogy Japánban és Dél-Koreában is. Cserébe az orosz és indiai böngészőkbe a Hyundai nevét ütik be a leggyakrabban. Franciaországban, Iránban és a két korábbi gyarmaton, Marokkóban és Algériában a Renault a kedvenc, Afrika déli részén erős a Mercedes, Óceániában a Honda, Latin-Amerikában pedig a Toyota. Érdekes viszont, hogy VW, Audi és Fiat jelvényt elvétve látni a képen.
A meglehetősen önkényes gyűjtés persze nem súlyoz a lakosság, vagy a kattintások száma alapján, így aztán festhet teljesen torz képet is. Az viszont egyértelmű, hogy egy autógyár mérete nem feltétlen áll arányban azzal, hogy mekkora érdeklődést kelt – a BMW például összehasonlíthatatlanul többször szerepel a térképen, mint a sokkal nagyobb VW, míg néhány autóipari nagyágyú fent sincs a térképen. A Fordot, a Chryslert vagy a Nissant hiába keressük – úgy tűnik, ezek a nevek sehol sem érdekelnek elég embert az elsőséghez.