Több autót adtak, azokat is nagyobb haszonnal – minden tavalyi eredményének örülhet a márka.
A héten kiadta 2016-os számait a Ferrari. A cég közleménye szerint tavalyi adózott eredménye 400 millió euró volt, ami jelentős, 38 százalékos emelkedés a 2015-ös 290 millió euróról. A teljes bevételük kilenc százalékkal nőtt, tavaly már 3,1 milliárd eurónál zártak. A számokból látszik, hogy a luxus márkatársakkal ellentétben nincs szükségük SUV-re a növekedéshez: 8014 autót adtak el, ami 4,6 százalékos előrelépés.
Igaz, nincs közvetlen összefüggés, de a számokat látva a Ferrarinál talán nem bánják, hogy a múlt év elején kiváltak anyavállalatból, a Fiat Chryslerből és önálló részvénytársasággá alakultak. A hangulat mindenesetre optimista: 2017-re konkrét növekedési terve van az olaszoknak: 8400 autóval számolnak idénre és 3,3 milliárd eurós teljes bevétellel.