A kormányzásba is belenyúl az új Volvo
Hivatalosan a City Safety rendszer része az új funkció, bár messze nem városi sebességtartományban működik. A Volvo szerint az új rendszer tovább javítja autóik biztonságát.
Az XC60 nem csak egy újabb modell lesz a Volvo palettán, de itt mutatkozik be a gyártó továbbfejlesztett ütközéselkerülő rendszere is, amely már nem csak a fékek automata aktiválásával igyekszik elkerülni a balesetet, de ha a lassítás nem elegendő, a kormányzásba is belenyúl. Ahogy a gyári közlemény fogalmaz, kormányzási segítséget nyújt. Az ábrák alapján úgy tűnik – bár a gyári közlemény erre nem tér ki – hogy ezt aszimmetrikus fékezéssel teszi, azaz a sofőrnek nemigen lesz esélye felülbírálni az elektronika döntését. A funkció 50 és 100 km/h között működik, a svéd mérnökök szerint kisebb tempó mellett általában elegendő a fékezés a baleset elkerülésére.
Az új modellben kiépített kormányzásba beavatkozni képes rendszert nem csak így használták fel. Összekötötték a holttér-figyelővel, így akkor is elhúzza a kormányt, ha a holttérben közeledő járművel állna fenn az ütközés veszélye, illetve a 60 és 140 km/h-s sebesség között igyekszik a sávban tartani a járművet, ha az autó a terelővonal felé halad, és az autó elektronikája arra következtet, hogy ez nem egy szándékos manőver része.
Egyelőre nem világos, hogy az új önkormányzó funkciók az alapfelszerelés részét képezik-e, vagy opcionálisan lesznek-e elérhetők, illetve hogy kikapcsolhatók lesznek-e.