Még mindig a legismertebb és legkeresettebb klasszikus Jaguarok egyike az E-Type, viszont egyre kevesebb a jó állapotú példány. A sportkocsi korrózióvédelme finoman szólva nem tökéletes, így egyre inkább ritkaságnak számít. A Jaguar valószínűleg az újragyártott Lightweight E-Type és XKSS példányok sikere láttán döntött úgy, hogy az E-Type első sorozatából is érdemes készíteni néhány hibátlan példányt.
Ezúttal nem csak motor- és alvázszámok köré építenek korábban el nem készült autókat: a Jaguar felvásárol tíz korai, Mk.1-es E-Type-ot, amelyeket aztán olyan szinten újítanak fel, mintha még egy métert sem mentek volna velük soha. Korhű gyári eljárásokkal építik újjá az autókat, így azok nem szennyeződnek modern anyagokkal és módszerekkel. Azt mondják, ahol ez lehetséges, megtartják az eredeti alkatrészeket, de a biztonsági szempontból kritikus elemeket minden esetben vadonatújra cserélik.
Az első ilyen autót a Techno-Classica Essenen ki is állítja a Jaguar, ott élőben is meg lehet nézni, mire képesek a gyári restaurátorok. A konkrét autó egyébként egy amerikai kivitelű, 1965-ös évjáratú kupé 4,2 literes motorral. A kaliforniai autóba 78 ezer mérföldet, azaz mintegy 125 ezer kilométert tett a tulajdonosa, mielőtt 1983-ban raktárba került volna.
Az autó, illetve az a kilenc, amely utána érkezik, 285 ezer fontos áron lesz megvásárolható, ami átszámítva úgy 102 millió forintnak felel meg. Ám a Jaguar azt mondja, tökéletes munkát végezhetnek, hisz csak náluk vannak meg az első generációs E-Type eredeti tervrajzai és egyéb dokumentációi. Magyarán ezek lesznek a legeredetibb felújított Jaguarok a piacon, és biztos, hogy lesz tíz olyan jómódú vásárló, talán több is, akinek ez a tény önmagában is megér egy kisebb vagyont.