Dodge Demon: egyenesben verhetetlen?
Már a Challenger Hellcat létjogosultsága is megkérdőjelezhető, hisz 707 lóerő a hátsó keréken sokkal veszélyesebb, mint amennyire hasznos, de a Demon, ahogy korábban már sejteni engedték, erre is rátesz egy lapáttal. Pedig alapvetően ugyanarról az autóról van szó, csakhogy lefaragtak a tömegéből majdnem száz kilogrammot, és a 6,2 literes, kompresszoros V8-asból is többet hoztak ki, mint eddig: a csúcsteljesítmény alaphelyzetben is 840 lóerő.

Ehhez persze kellett néhány változtatás a motoron: 2,4 helyett 2,7 literes kompresszort építettek be, amely 0,8 helyett 1 bar csúcsnyomáson tölt. Emellett a maximális fordulatszámot is megemelték 6200-ról 6500-ra – mindezekkel 91-es benzint használva is kijön a 840 lóerő. Aki ezt kevésnek találná, az rendelhet egy gyári tuningcsomagot, amely új termosztátot, motorprogramozást és szívócsövet tartalmaz. Ezzel tankolhat 100 oktános benzint, és megnyomhatja a magas oktánszám gombot a középkonzolon – így állítólag tovább növelhető a teljesítmény, de úgy, hogy a környezetvédelmi normáknak még úgy is megfelel az autó. Azt nem tudjuk, hogy ebben az esetben mennyivel lesz erősebb az autó, de ilyenkor nyilván tovább növelhető a töltőnyomás néhány százalékkal.
Alapos fogyókurán is átment az autó: még fékekből is kisebbeket használtak benne, és hogy megtakarítsanak néhány kilót. A végeredmény 105 kilogramm lett, bár a fogyókúrát némileg ellensúlyozzák a szélesebb sárvédők és a nagyobb kerekek. Így összességében 97,5 kilogrammal lett könnyebb a Demon mint a Hellcat. A még jobb gyorsulás kedvéért a végáttételt is rövidebbre cserélték, 2,62 helyett 3,08-ast alkalmaztak – nagyrészt ennek köszönhető, hogy a gyáriak szerint a Demonra durván 35%-kal nagyobb a kezdeti gyorsítóerő hat, pedig a teljesítmény csak 18%-kal nőtt.
A végeredmény elképesztő gyorsulási képesség. A negyed mérföldet 9,65 másodperc alatt futja, és amivel Guiness rekordot is döntött az autó, 89 centin keresztül a levegőben tartja az első kerekét teljes gázzal. Az amerikai gyorsulási versenyeket szankcionáló szervezet, az NHRA be is tiltotta a Demont hivatalos versenyeken, mondván, hogy utcai kivitelben egyszerűen nem elég biztonságos az erejéhez képest.
A Demonból biztosan nem lesz népautó, bár nem is lesz kifejezetten ritka: 3000 példányt gyártanak, ezekből 2700 az Egyesült Államokban, 300 Kanadában kerül piacra. A pontos árat egyelőre nem tudunk, de becslések szerint 85 ezer dollár, azaz úgy 25 millió forint lesz egy-egy példány alapára. Ez pedig aprópénz ekkora teljesítményért.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
