I.D.Crozz: a jövő VW-slágere?
Egyszerre tűnik érdekesnek és sterilnek a Volkswagen új tanulmányautója, amely az I.D.Crozz nevet kapta. És most épp erre volt szükség: azt kell megmutatni, hogy milyen lesz a márka nem túl távoli jövője.

A dízelbotrány után a Volkswagen akkora fenyítést kapott az amerikai hatóságoktól és jogrendszertől – sok évi hasznukat vitte, viszi el, hogy a csalószoftveres dízeleket visszahívják, és kifizessenek minden bírságot és bíróságon megítélt kártérítést –, hogy a cég azonnal felvette a globális éltanuló szerepét. A vállalatcsoport minden testnyílásából villanyautó-tanulmányok folynak, a névadó márka pedig különösen élen jár ebben.
Sanghajban is egy ilyet állítottak ki, I.D.Crozz néven. Ahhoz képest nem is lett rossz, hogy láthatóan már a következő márkaarculatot erőlteti a cég: az áttetsző, sima orr-részt a LED-keretes első lámpákkal. Ez általában egy kis ridegséget csempész a látványba, de itt az autó többi része a hullámzó övvonallal és a lendületesen elnyújtott tetővel enyhít ezen a hatáson. Egyelőre nehéz lenne megmondani, hogy mit tartanak meg ebből a tanulmányból az évtized vége környékén érkező első elektromos szériamodellekben, de az látszik, hogy minden lehetséges alkalmat megragadnak a közönség szondázására: vajon mennyire kell a megszokottól eltérőnek lennie egy villanyautó külsejének, hogy az átlagember könnyedén azonosítsa.
A jellegzetes forma alatt egyen-technikát találunk, legalábbis erre utal, hogy a VW tanulmány minden adata megegyezik a Škoda Vision E-ével, amellyel valószínűleg teljesen azonos alapokra építik. A kétmotoros hajtás teljes teljesítménye 306 lóerő, a végsebesség 180 km/h, a hatótáv egy töltéssel 500 km, az akkumulátor töltési ideje 80%-ig 30 perc. Azt egy ilyen tanulmánynál persze nem könnyű megmondani, hogy igaz-e a felsorolt adatokból bármi – az is előfordul, hogy csak egy üres héjat állítanak ki, amelynek jobb esetben van belső tere is – de ezek a számok nem is erről szólnak, sokkal inkább azt jelzik, hogy a VW mit tart elégségesnek egy nagy szériás villanyautótól, amelyet nem második járműnek szánnak.
A legérdekesebb kérdésekre persze még nincs válasz, például arra, hogy a szabvány MEB padlólemezre épülő autók ilyen dinamikával és hatótávval mennyibe kerülnek majd, de ez az, amit valószínűleg csak a gyártás előtt néhány hónappal kezdenek majd kommunikálni. Kényes dolog ez: a VW presztízsének már most nagyon kell az erős villanyautó-kínálat, de az akkumulátor még drága, és hogy két-három-négy év múlva olcsóbban adják-e, azt ma még csaknem lehetetlen megjósolni. Márpedig ez az apróság határozza meg, hogy lesz-e a villany-Volkswagenekből tömegtermék, vagy új járnak, mint az egyliteres fogyasztású autó, amelyből csak mutatóba készült néhány szériapéldány.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
