Lassabban tölt a használt Tesla
A Tesla Motors Club fórumán publikálta egy Model S tulajdonos a megfigyeléseit, és a gyár válaszát arra, hogy miért csökkent a töltési sebesség.
A kérdéses tulajdonos azt figyelte meg, hogy úgy 30 ezer mérföld – 48 ezer kilométer – után a Chademo gyorstöltő, amelyet rendszeresen használ, és amely nem a Tesla saját szabványa, elkezdett lassabban tölteni – jellemzően 75 és 90 kW közti teljesítménnyel. Ezért szervizbe vitte az autót, ahol kiderült, hogy az akkumulátor elektronikája korlátozza a töltési sebességet, méghozzá az autó, vagy legalábbis az akkucsomag teljes hátralevő élettartamára.
A gyár magyarázata szerint arról van szó, hogy a sok egyenáramú gyorstöltés miatt csökkenni kezdett az Li-ion cellák energiatároló képessége. Annak érdekében, hogy ez a folyamat ne tegye tönkre túl hamar az akkumulátort, az elektronika csökkentette a maximális áramfelvételt. A Tesla szerint ez csak akkor fordul elő, ha elsősorban gyorstöltőn töltötték az akkucsomagot, amely így hamarabb kezdi elveszteni a kapacitását.
A kérdéses felhasználó eddig 245 töltésen van túl, és a Tesla akkumulátorai elvileg legalább 800 ciklust bírnak. Eközben jellemzően csökken az akkumulátorok kapacitása, az élettartam végére akár 20%-kal is kevesebb lehet, mint újkorában. Azt egyelőre nem tudjuk – mivel a Tesla kommunikációja ezen a téren meglehetősen hiányos – hogy még nagyobb futásteljesítmény mellett milyen korlátozásokat léptethet még életbe az akku-menedzsment.