Az autóipar egyik legjelentősebb beszállítójánál nem hisznek a Volkswagen CNG-s terveiben. A Bosch fejese szerint az elektromos autók miatt sem érdemes a földgázos felfutásban bízni.
A Volkswagen a CNG-meghajtás elterjesztését vette tervbe Németországban számos együttműködő partner bevonásával. A cég még május elején tett bejelentése szerint 2025-ig legalább egymillióra növelné, azaz megtízszerezné a forgalomban lévő CNG üzemű autók számát Németországban. A CNG töltőállomások számát pedig eközben a jelenlegi 900-ról kétezerre növelnék. Erről szándéknyilatkozat is született a Volkswagen, a földgázforgalmazó vállalatok és a CNG üzemanyagtöltő állomások üzemeltetői között. A kezdeményezés a személygépkocsik mellett a CNG-üzemű haszongépjárművek és a tömegközlekedési járművek számának a növelését is erőirányozza.
A CNG-üzemű járművek mellett szóló érvek egyáltalán nem újak, az áttörés azonban mindezidáig elmarad - mondta Markus Heyn, a Bosch személygépkocsi üzletágának igazgatója az Automobilwoche lapnak adott interjúban a VW tervei kapcsán. Kétlem, hogy erre pont most, az elektromos autók elterjedésével párhuzamosan kerülne sor - tette hozzá. A Bosch szakembere azonban a lapnak adott interjúban elismerte, hogy a gázüzemű hajtást, mint a benzin és a dízel járművek alternatíváját komolyan kell venni, tömeges elterjedésüket azonban valószínűtlennek tartja.
A gázüzemű járművek értékesítése a szövetségi járműnyilvántartó hivatal, a Kraftfahrtbundesamt kimutatásai szerint is évről évre csökken. Miközben 2015-ben 5285 földgáz üzemű autót helyeztek forgalomba Németországban, 2016-ban már csak 3240-et.