Se a dízelbotrány, se a nagyvárosok dízel-korlátozásai nem tesznek jót a dízel iránti vásárlási kedvnek. A Duisburg-Essen Egyetem CAR autóipari kutató intézetének tanulmánya szerint nyolc éve nem vették ilyen rosszul a dízelautókat a németek.
Az intézet felmérése szerint az áprilisban vásárolt autóknak mindössze 23,8 százaléka volt dízel, ami a legalacsonyabb arány a kis lökettérfogatú benzines autókat támogató 2009-es roncsprémium óta az országban. Ferdinand Dudenhöffer egyetemi professzor, a CAR intézet vezetője szerint elsősorban az Euro 6-os dízelmotorok valós közlekedési körülmények között a megengedettnél magasabb károsanyag-kibocsátását kimutató mérések riasztják el a vásárlókat a dízelektől. Talán nem is annyira a lelkiismeret az ok, hanem a bizonytalan jövő: egyre nagyobb szerepet játszik a vásárlói döntésekben, hogy az Euro 6-os dízelek vásárlói zsákbamacskát jelentenek a számos városközpontban kilátásba helyezett dízeles behajtási tilalom miatt.
A csökennés egyébiránt nem csak az amúgy dízelbarát Németországban erős, de egész Európában jól követhető a jelenség. 2005 után a tavalyi év volt az első, amikor a kontinensen eladott autók kevesebb, mint fele volt dízelüzemű.