Feltámasztott egy évtizedek óta mozdulatlan 600-ast, így ünnepelte a Franco-korszak népautójának hatvanadik születésnapját a Seat.
A Seat 600 a Francisco Franco alatti Spanyolország egyik menő népautója volt. 1957 és '73 között közel 800 ezret gyártottak belőle, de mára kikopott a spanyol utakról. Bár Fiat liszenszre gyártották, a spanyol autóipar fontos darabja, ezért is áldozta harminc ember összesen 1500 munkaóráját ennek a kabriónak a felújítására. Ráadásul a munkaerő részben a Seat gyár fejlesztőrészlegéről jött, a munkát pedig a márka műszaki fejlesztőrészlegének mérnöke, Ángel Lahoz irányította.
A megmentett 600-as egy 1964-es kabrió. Előtörténetéről annyit tudni, hogy 25 évet állt egy helyben. A spanyolok azt mondják, ezer alkatrészt cseréltek benne, azaz a lecsupaszított kaszniba a fényezés után már nem sok saját elem került vissza. A közlemény is csak a kormánykereket és a dudagombot emeli ki, mint eredeti elemet. Apropó fényezés. Erre is a gyártól jött a kapacitás: a Color&Trim részleg végezte. A teljesen új 600-ast a Barceolónai Autószalonon állították ki. A Seat saját veterángyűjteményébe került, így valószínű a kiállításjárás lesz a sorsa.