Miután a General Motors egy elegáns húzással eladta európai részlegét, megindult a találgatás, hogy a Ford is ugyanezt tervezi-e. Egyes elemzések szerint lenne értelme, bár a Fordnak sokkal jobban megy Európában, mint a GM-nek.
A Ford új vezérigazgatója, Jim Hackett, akit hatékony válságmenedzsernek tartanak, mivel korábban egy irodabútor-gyártót már sikerült növekedési pályára állítania, egyelőre csak általánosságokban beszél, ám sokan úgy vélik, sikerének kulcsa az európai részleg helyzetének rendezése lehet. A Ford of Europe ugyan nyereséges, de nagyon alacsony, 2,3%-os nyereséghányaddal működik, és durván 21% a kihasználatlan gyártókapacitása. Emellett ugyanúgy rosszul érintette a Brexit, mint a GM-et, mivel a Ford legnagyobb európai piaca is Nagy-Britannia. Ezért vélik úgy néhányan, hogy akár az európai részleg eladása is szóba jöhet, az viszont egész biztos, hogy valamit tenni kell vele.
Tavaly már kiderült, hogy a Ford nem ragaszkodik gyengén teljesítő piacaihoz. Tavaly otthagyták Japánt és Indonéziát, valamint felszámolták gyártókapacitásuk egy részét Thaiföldön, ahol már csak pick-upokat készítenek. Európa azonban sokkal nagyobb piac – és ezzel együtt lehetőség – ahol a Ford most sokkal jobban áll, mint az Opel az elmúlt két évtizedben bármikor. 2016-ot 1,2 milliárd dollár nyereséggel zárták, és bár az idei első negyedév 176 millió dolláros profitja ehhez képest elég rosszul hangzik, elemzők szerint a helyzet mégsem reménytelen. A Fordnak van olcsó kelet-európai üzeme – például Romániában, ahol a B-Max és kétféle Ecoboost turbómotor készül – és ennek jobb kihasználásával csökkenthet a költségein. Esetleges elbocsátásokkal és gyárbezárásokkal is javíthat a mérlegén – a brit szakszervezetek például joggal tarthatnak ettől – vagy karcsúsíthat a kínálatán, ahogy a Fiat tette.
Egyes vélemények szerint ráadásul a Ford család, amely még mindig bő 40%-nyi szavazati joggal rendelkezik a cégen belül – bár már csak a 2% van a birtokukban – egyébként is ragaszkodik az európai jelenléthez, ezen felül az európai piac az elmúlt húsz év legjobb formáját futja jelenleg, azaz épp most otthagyni nem a legjobb ötlet. Ám ha a távozás mellett is döntene a cég, az európai érdekeltségekre vevőt találni nem lenne egyszerű: a GM-nek tulajdonképpen szerencséje volt, hogy az épp magához térő PSA belement egy ilyen üzletbe, de hasonló szakmai vevőt találni nem lenne egyszerű.
Hackett probléma-listáján persze más területek előkelőbb helyen szerepelnek, mint Európa. Ilyen például a Lincoln: egy komplett márka fenntarása nem feltétlen indokolt az évi százezret alig meghaladó eladások kedvéért. Ugyanígy kérdéses, hogy érdemes-e Észak-Amerikában kisautókat forgalmazni, amelyek aligha hoznak nyereséget, legalábbis ameddig Donald Trump az elnök az Egyesült Államokban.