Miután a General Motors egy elegáns húzással eladta európai részlegét, megindult a találgatás, hogy a Ford is ugyanezt tervezi-e. Egyes elemzések szerint lenne értelme, bár a Fordnak sokkal jobban megy Európában, mint a GM-nek.

A Ford új vezérigazgatója, Jim Hackett, akit hatékony válságmenedzsernek tartanak, mivel korábban egy irodabútor-gyártót már sikerült növekedési pályára állítania, egyelőre csak általánosságokban beszél, ám sokan úgy vélik, sikerének kulcsa az európai részleg helyzetének rendezése lehet. A Ford of Europe ugyan nyereséges, de nagyon alacsony, 2,3%-os nyereséghányaddal működik, és durván 21% a kihasználatlan gyártókapacitása. Emellett ugyanúgy rosszul érintette a Brexit, mint a GM-et, mivel a Ford legnagyobb európai piaca is Nagy-Britannia. Ezért vélik úgy néhányan, hogy akár az európai részleg eladása is szóba jöhet, az viszont egész biztos, hogy valamit tenni kell vele.
Leváltották a Ford vezérét
Mark Fields repül, a helyére James Hackett kerül. Az ok a részvények mélyrepülése lehet.
Tavaly már kiderült, hogy a Ford nem ragaszkodik gyengén teljesítő piacaihoz. Tavaly otthagyták Japánt és Indonéziát, valamint felszámolták gyártókapacitásuk egy részét Thaiföldön, ahol már csak pick-upokat készítenek. Európa azonban sokkal nagyobb piac – és ezzel együtt lehetőség – ahol a Ford most sokkal jobban áll, mint az Opel az elmúlt két évtizedben bármikor. 2016-ot 1,2 milliárd dollár nyereséggel zárták, és bár az idei első negyedév 176 millió dolláros profitja ehhez képest elég rosszul hangzik, elemzők szerint a helyzet mégsem reménytelen. A Fordnak van olcsó kelet-európai üzeme – például Romániában, ahol a B-Max és kétféle Ecoboost turbómotor készül – és ennek jobb kihasználásával csökkenthet a költségein. Esetleges elbocsátásokkal és gyárbezárásokkal is javíthat a mérlegén – a brit szakszervezetek például joggal tarthatnak ettől – vagy karcsúsíthat a kínálatán, ahogy a Fiat tette.
Egyes vélemények szerint ráadásul a Ford család, amely még mindig bő 40%-nyi szavazati joggal rendelkezik a cégen belül – bár már csak a 2% van a birtokukban – egyébként is ragaszkodik az európai jelenléthez, ezen felül az európai piac az elmúlt húsz év legjobb formáját futja jelenleg, azaz épp most otthagyni nem a legjobb ötlet. Ám ha a távozás mellett is döntene a cég, az európai érdekeltségekre vevőt találni nem lenne egyszerű: a GM-nek tulajdonképpen szerencséje volt, hogy az épp magához térő PSA belement egy ilyen üzletbe, de hasonló szakmai vevőt találni nem lenne egyszerű.
Hackett probléma-listáján persze más területek előkelőbb helyen szerepelnek, mint Európa. Ilyen például a Lincoln: egy komplett márka fenntarása nem feltétlen indokolt az évi százezret alig meghaladó eladások kedvéért. Ugyanígy kérdéses, hogy érdemes-e Észak-Amerikában kisautókat forgalmazni, amelyek aligha hoznak nyereséget, legalábbis ameddig Donald Trump az elnök az Egyesült Államokban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
