Eddig csak a Valkyrie egy prototípusát mutogatta az Aston Martin, amelyen nem látszott az autó extrém aerodinamikai kialakítása: azt most mutatták meg először.

A lényeg, hogy az autó alul hasonló kialakítású, mint egy Formula-1-es versenyautó: hatalmas, hátrafelé táguló légcsatorna fut végig alatta, amelybe csak a kabin és a motortér alatt lóg be egy csónakforma sziget. A megoldás elméletileg hatalmas leszorítóerőt generál viszonylag alacsony légellenállás mellett. Utcai sportkocsikon azonban eddig sokkal kevésbé drasztikus változataival találkozhattunk csak, mivel a légcsatornák rengeteg helyet vesznek el az autó hasznos belső teréből.
Az új, a szériaváltozathoz közelebb álló prototípus képein az is látszik, hogy a Valkyrie ugyan kétszemélyes, de ketten csak igazán intim közelségben férnek el benne. Ülések gyanánt karbonszálas héjakat helyeztek az autóba, minimális párnázással – az összhatás olyan, mintha két együléses versenyautó utascelláját növesztették volna össze. A műszerfal is versenyautósan puritán: a kezelőszervek zöme a levehető kormányra került, ezen felül csak három nagyobb kijelzőt építettek be, egy negyedik pedig a szögletes karimájú volán közepére került. Ez nem egy kényelmes Bugatti vagy Ferrari, hanem nyers versenytechnika, amelyet történetesen az utcára is kiengednek. A gyáriak szerint azonban az emberek 98%-a számára így is elég lesz a hely odabent.
Az is kiderült, hogy minden elképzelhető területen igyekeztek tömeget csökkenteni. Az autó orrán a jelvény például 70 mikron vastag (a tipikus alufóliánál csupán ötször vastagabb) maratott alumínium, a fényszórókat pedig speciális, galvánbevonatos alumínium váz köré építik fel, így durván harmadával könnyebbek azoknál, amelyeket a többi Aston Martin sportkocsikban alkalmaznak.
Az autó formatervezője, Miles Nurnberger azt mondja, ez a prototípus úgy 95-ban tekinthető késznek. „A fennmaradó részletek már nem teherviselő elemek, ezek még változhatnak, ahogy Adrian (Newey, az F1-es tervezőlegenda) tovább keresi, hogy hol nyerhet további leszorítóerőt.” - mondja. Ezzel nagyjából fény is derült arra, hogy Newey, aki az 1990-es évek eleje óta a legeredményesebb, és a sportág képét talán legerősebben befolyásoló tervező volt, mivel is üti el az idejét, amióta hátat fordított a versenyautóknak.
A prototípus műszaki adatait még mindig nem hozták nyilvánosságra teljes terjedelmükben, így ezen a téren kénytelenek vagyunk a pletykákra hagyatkozni. Ezek szerint a Cosworth fejlesztette 6,5 literes V12-es motor és a hozzá csatlakozó elektromos hajtás együtt kb. 1130 lóerős lesz, az autó menetkész tömege ugyanakkor nem haladja majd meg az 1030 kilogrammot. És az autó aerodinamikáját látva most már azt is megkockáztatnánk, hogy versenypályán a leggyorsabb utcai autók közé tartozhat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
